י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
שעון חורף

זמן איכות וזמן שינה - כך שומרים עליהם במעבר לחורף

חושך בשעת ערב מוקדמת ואור בשעת בוקר מוקדמת - איך נשארים שפויים כשהילדים מתבלבלים? וגם: כדאי לזכור לשמור על זמן איכות איתם כשהיום מתקצר משמעותית

זמן איכות וזמן שינה - כך שומרים עליהם במעבר לחורף
pixabay

השעה היתה 19:00 בערב. בת השבע החלה לגלות סימני עייפות מובהקים. פיהוקים, מצמוץ עיניים, ובעיקר חוסר חשק לבצע פעולות פשוטות. תחילה התפלאתי, הרי היא לא מתעייפת לפני 20:00, מה קרה?

שתי שניות הספיקו לי כדי לקלוט: עברנו לשעון חורף. עד לפני יומיים, עכשיו היה כבר שמונה בערב.

נכון שהזמן מסתנכרן, וזה לא באמת משנה, אבל יש ילדים, וגם מבוגרים, שהחושך המוקדם פשוט משפיע עליהם.

איך זה עובד?

 כאשר העין מבחינה בכמויות אור נמוכות יותר, ההוראה במוח גורמת לסרטונין, שהוא חומר מעורר, להפוך למלטונין, שהוא חומר מרדים, וכך אנו מרגישים יותר עייפים.

זו הסיבה שילדים ותינוקות, מתעייפים בשעה מוקדמת יותר בחורף.

אחד השינויים שמתרחשים בבית, בעיקר של ילדים קטנים, הוא זמן האיכות שמתקצר. אם חוזרים הביתה בארבע, ומתחילים להכין ילדים לשינה כבר בשעה שש, אז מה הספקנו לעשות איתם? לכן כדאי להשקיע יותר באיכות. בזמן שאנחנו איתם, להיות רק איתם וכמה שפחות להתעסק בנושאים אחרים, ואם אפשר – להשלים בבוקר. לקום שעה מוקדם יותר וליהנות מהביחד.

יש סיכוי גדול, שכפי שהילד התעייף מוקדם יותר, כך יקום מוקדם יותר – כי השמש זורחת מוקדם יותר. זכרו להגיף את התריסים בחדר, כדי שהחושך יישמר.

רק אל תשכחו להרים את התריס כשאתם מעירים אותו, כי תאורת השמש הטבעית מאפסת רמות מלטונין בגוף ועוזרת להתעורר בתחושה עירנית.

שעון חורף שינה שעת שינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד