י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הגיבורה הגדולה

טראמפ: מחליפו של הטרוריסט הגדול - חוסל

טראמפ צייץ בטוויטר כי בחיסול של מנהיג דאעש אל בגדאדי חוסל גם סגנו ומי שאמור היה להיות מחליפו • אמש פרסם טראמפ כי הגיבורה הגדולה של המבצע היא הכלבה קונאן "זוהי הכלבה הנהדרת שעשתה עבודה כל כך טובה בתפיסת מנהיג דאעש אבו באכר אל־בגדאדי"

טראמפ: מחליפו של הטרוריסט הגדול - חוסל
הכלבה קונאן צילום: טוויטר

טראמפ כתב לפני זמן קצר בחשבון הטוויטר שלו, כי "עכשיו אושר סופית, מחליפו של אבו בכר אל-בגדדי נהרג על ידי כוחות אמריקאים. סביר להניח שהיה לוקח את המקום הראשון, עכשיו הוא גם מת!".

אמש פורסם ברשת NBC כי מפקד הכוחות הכורדיים בסוריה, מזלום עבדי, חשף שאנשיו סיפקו לארה"ב מידע שהוביל לחיסולו של מנהיג דאעש. הוא סיפר כי סוכן כורדי מסר לאמריקנים בגדים שבהם השתמש אבו בכר אל-בגדדי, וכך ניתן היה לבצע בדיקת DNA שאימתה כי אכן מדובר באל בגדדי.

אתמול פרסם הנשיא טראמפ בטוויטר את תמונת "הגיבורה הגדולה" של המבצע. הכלבה קונאן. טראמפ כתב. "זוהי הכלבה הנהדרת שעשתה עבודה כל כך טובה בתפיסת מנהיג דאעש אבו באכר אל־בגדאדי".

בגדאדי חוסל לאחר לאחר שנים של ניסיונות לשווא, להשיג מידע בזמן אמת על מיקומו של אל-בגדאדי, התפיסה הגדולה הגיעה מאשתו של עוזר של אל-בגדדי ואחד הבלדרים שהוא העסיק כדי להימנע משימוש בטלפונים ניידים ובמחשבים שהיו יכולים להקל עליו במעקב. גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי השניים נלכדו במערב עירק ומי שקיבלה את הפרס שהובטח על ראשו של בגדאדי ע"ס של 25,000,000 דולר, היא האישה, כך דווח ב'טיים'.

הכוחות האמריקאים השתמשו בשמות ובמיקומים שמסרו להם האישה והבלדר, אמרו שני גורמים אמריקאים ביום ראשון כי ה-CIA וקציני המודיעין העירקיים והכורדים החלו בגיוס סוכנים בנתיבים שנסע בהם אל בגדאדי במדבר על גבול סוריה-עירק. גורמים רשמיים החלו לסקור דרכים בהן השתמש, מקומות בהם עצר וחיפשו דפוסים לנסיעתו, כולל השהות הקצרה שלו בכפרים קטנים כמו זה בו נהרג לבסוף.

"אני לא חושב שהיינו יכולים לעשות זאת ללא העזרה שקיבלנו מהכורדים הסורים והעירקים, שהמשיכו אחרי שהתחלנו את נסיגת הכוחות", אמר אחד הפקידים ל'טיים'.

דונלד טראמפ אבו בכר אל בגדדי דאעש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד