ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
קרבות החלוקה ב'יהדות התורה'

ליצמן לגפני: "בשביל מה לריב? יש הסכם לעשר שנים"

לאחר שגפני עורר מחדש את קרבות החלוקה ברשימת 'יהדות התורה' לכנסת, הערב משיב לו ראש הרשימה סגן השר ליצמן, תוהה למה לריב עכשיו? אבל מתאפק, "יש לי הרבה מה לומר, אבל יכול להיות שהולכים לבחירות" | וגם, מקווה שכולם ינהגו כמוהו ולא ישוחחו עם בני גנץ

ליצמן לגפני: "בשביל מה לריב? יש הסכם לעשר שנים"
יעקב ליצמן/משה גפני צילום: שלומי כהן, פלאש 90

לאחר שיו"ר 'דגל התורה' חבר הכנסת משה גפני, פתח במלחמה מול 'אגודת ישראל' על יחסי הכוחות בתוך המפלגה, הערב משיב ליצמן לדרישה של גפני ותוהה, "למה צריך לריב עכשיו" כשהוא מעריך כי מדינת ישראל בדרך לבחירות שלישיות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכנס נציגי 'אגודת ישראל' שהתקיים הערב (שלישי) התייחס ליצמן ואמר, "בימים האחרונים אני שומע ויכוחים מטעם 'דגל' ומטעם 'אגודה' על מי יותר גדול. מה זה משנה בין כך אנחנו עכשיו 10 שנים בהסכם", טען ליצמן ותהה, "בשביל מה לריב עכשיו? בשביל מה ויכוחים עכשיו?", כשהוא מציין כי "יש לי הרבה מה לומר, אבל יכול להיות שהולכים לבחירות", לכן הוא מסביר את שתיקתו.

בהתייחס למצב הפוליטי אמר ליצמן, "אנחנו נמצאים כרגע ב'בין הזמנים' - היינו בבחירות ויהיה עוד פעם בחירות. הכותרת של הכינוס הוא 'סיכום בחירות לכנסת ה-22' ואני הייתי מוסיף שזה פתיחת מערכת הבחירות לכנסת ה-23. זה נכון שמדברים אבל נכון לעכשיו, כנראה שאין שום התקדמות - אנחנו צריכים להתכונן לעוד מערכת בחירות".

ליצמן ציין עוד כי "אנחנו ראינו את הדרישות שלהם חוץ מפירוק הבלוק, זה לא סוד שגנץ רצה להיפגש, אמרתי לו 'יש לי שני נציגים השרים לוין ואלקין', אמרתי לו שאני לא רואה טעם להיפגש אנחנו סומכים על אלקין לווין - אני מקווה שכולם לא ידברו עם גנץ כמו שאני עשיתי כי אין סיבה להתנהג אחרת".

לדבריו, "הם רוצים לעקור כל דבר שעשינו והשגנו בקדנציה הקודמת והיום בכותל, כבר לא מדבר על הגיוס, אבל הם מנסים כל הזמן לחפש איך לגרום שלא נהיה בקואליציה - לא משנה אפשר להיות באופוזיציה", הוסיף ליצמן ואמר באידיש, "גור נישט גישען" (לא קרה כלום).

משה גפני יעקב ליצמן יהדות התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד