א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
מחאה בציון הרשב"י

הרבי על ביזוי סגן השר: צריכים לפייס את רבי שמעון

הרבי מויז'ניץ מחה נמרצות פעמיים במהלך ביקורו במירון, על כך שקיצונים צעקו על סגן השר פרוש. "למסור להם שצרכים לפייס את רבי שמעון - זה לא נקרא קנאות - זקני הרבי 'אמרי חיים' גם היה מוחה בכאלו דברים - אין לזה שייכות לויז'ניץ - במעמד הזה התכנסו הערב ללשון הרע זה בדיוך ההפך" • האזינו להקלטה

הרבי על ביזוי סגן השר: צריכים לפייס את רבי שמעון
חסידי ויז'ניץ אמש במירון צילום: דוד כהן - פלאש 90

סגן השר ח"כ מאיר פרוש הגיע אתמול (שני) למירון יחד עם חסידי ויז'ניץ, לתפילה ולמעמד סיום ספר 'שמירת הלשון' שנערך עם האדמו"ר כמידי שנה במירון. פרוש הגיע לרגל חלאק'ה לנכדו והותקף במקום בצעקות על ידי קבוצת קיצונים שביזו אותו ברבים.

האדמו"ר ששמע על כך, אמר לסגן השר פרוש" "בוא עמוד על ידי" ולאחר מנחה מחה ואמר, "הלזה ייקרא קנאות לבייש יהודי? הסאטמאר רבי קירב כל יהודי, הם צריכים לפייס את רבי שמעון שביזו אותו. שיצעקו עלי. אני שלחתיך". כפי שנשמע בהקלטה. 

"צריכים לפייס את רבי שמעון - אלו שצעקו צריכים לפייס את רבי שמעון על הביזיון - שיצעקו עלי, איזו מין הפקרות".

לאחר מכן בעריכת הטיש לרגל הילולת הרבי זקינו בעל ה'צמח צדיק' בשילוב סעודת ראש חודש, מיד לאחר נטילת ידיים פתח הרבי ואמר, "דבר ראשון אני רוצה למחות, נעשה מעשה נבלה בציון רבי שמעון האלוקי - הגעתי לפה לציון וביזו יהודי חשוב - אצל רבי שמעון יש מקום לכולם - למסור להם שצרכים לפייס את רבי שמעון - זה לא נקרא קנאות - זקני הרבי בעל ה'אמרי חיים' זכר צדיק לברכה גם היה מוחה בכאלו דברים - אין לזה שייכות לויז'ניץ - במעמד הזה התכנסו הערב ללשון הרע, זה בדיוק ההפך".

הרבי מויז'ניץ בכניסה לציון אמש. צילום: דוד כהן - פלאש 90

מאיר פרוש חסידות ויז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד