ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות המכתב המסעיר

שיתוף פעולה? הרב לנדא והרב רובין נפגשו בחשאיות

בתום שנות מחלוקת, נערכה פגישה תחת מעטה חשאיות בין ראשי מערכות הכשרות המהודרות, הגריח"א לנדא והגר"א רובין. האם מסתמן שיתוף פעולה עתידי והצדדים ייפגשו שוב? • כל הפרטים 

שיתוף פעולה? הרב לנדא והרב רובין נפגשו בחשאיות
הרב לנדא והרב רובין צילום: שוקי לרר

לאחר שנים רבות שבמהלכן שררה מתיחות רבה, בעקבות חילוקי דעות בעולם הכשרות, התקיים מפגש חשאי שעשוי לסמן את קץ המחלוקת החריפה ואף מבשר על שיתוף פעולה אפשרי בין שנים מגופי הכשרות הגדולים בישראל.

על פי הדיווח ברשת המקומונים 'קו עיתונות' הבוקר (רביעי) נכתב כי בימים האחרונים התקיימה פגישה סודית בין הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא – רבה של העיר בני-ברק עם הגאון רבי אברהם רובין, ראש מערכת "בד"ץ מהדרין" המתגורר ברחובות.

מהפרטים ב'קו עיתונות' עולה, כי הפגישה התקיימה בארבע עיניים ונדונו בה דרכים שונות לשיתוף פעולה עתידי בין שתי מערכות הכשרות הוותיקות והמסועפות. כמו כן סוכם בין הרבנים, כי הצדדים ייפגשו פעם נוספת.

פגישת הרבנים מגיעה על רקע מכתב שפורסם בסוף שבוע שעבר על-ידי רבני העיר בני-ברק, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט, שבו הם מאשימים כי יש מי שמשכנע עסקים וחנויות אוכל בעירם לנטוש את חותם הכשרות שלהם, כשלדבריהם כל מה שמניע את המשכנעים זו קנאה, תאווה וממון.

"מעבר לפגיעה בכשרות עצמה, הרי"ז פוגע ביכולת השמירה על קדושת וצניעות העיר, וגורם לאיבוד ח"ו של צביונה המיוחד. והחלשת כוחנו כשלוחי גדולי ישראל בניהול רבנות העיר", כתבו הרבנים במכתבם.
'קו עיתונות' ניסה להשיג את תגובת הרבנים לדיווח, אך זו לא התקבלה עד לפרסום הכתבה.

הרב חיים יצחק אייזיק לנדא הרב אברהם רובין כשרות הרב לנדא רחובות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד