י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
סערת הדרת נשים

נשים וזמרות יוצאת להגנה על הרב פירר: מבינות לחלוטין

הזמרת מרגלית צנעני: "ערב אחד לא ישירו נשים, זה פוסל אותי כאישה? ממש לא. אני אכבד את הרב ולא אכפת לי שזה קורה. זה קורה פעם ב... וזה לא נורא. אני אומרת את זה כאישה ופמיניסטית"

נשים וזמרות יוצאת להגנה על הרב פירר: מבינות לחלוטין
pixabay

בעוד הרשת גועשת סביב סערת הדרת הנשים מאירוע ההוקרה לרב אלימלך פירר, יש גם נשים שנחלצות על מנת להגן על האמונה והרגישות של האיש שמקדיש את חייו למען הכלל, מבלי לבדוק לאיזו דת או אמונה הם משתייכים ואיזה בגד הם לובשים.

בעוד אנשים עסוקים בביטול ההופעה שלהם באירוע, הרב פירר, מן הסתם, עסוק בעוד ייעוץ רפואי או סיוע בהצלת חיים, אולי אפילו של אדם שאינו מאמין בכלום. הרב פירר לא מדיר איש.

אחת הנשים הראשונות שיצאו להגן על הרב פירר היא הזמרת עלמה זוהר, שפרסמה פוסט בפרופיל הפייסבוק שלה וסיפרה על הסיוע האישי של הרב לבני משפחתה.

 "אם הרב פירר, שלא הדיר את אמא שלי לפני 25 שנה כשאובחנה כחולת ALS ואף אחד אפילו לא ידע מה זה ואנחנו היינו לבד ונואשים, ולא הדיר את אחותי כשחלתה בסרטן בגיל 32 והיתה צריכה לעבור ניתוח דחוף, רוצה להדיר אותי עכשיו מלבצע שירים של שלמה ארצי - אני אחיה עם זה", כתבה, "לא כי אני לא מתנגדת להדרת נשים, אלא כי אני אמצא לי זירות טובות יותר לנהל בהן את המאבק הזה, בלי להלבין את פניו של איש חסד, שמעטים מגיעים בכלל למדרגתו. נוחו גיבורי מקלדת, אתם יורים באיש הלא נכון".
בראיון רדיו לסיון כהן, אמרה הזמרת מרגלית צנעני: "כבוד הרב פירר מקיים את אמרת חז"ל שאומרת 'במקום שאין אנשים - היה איש'. האיש הזה גדול ממידותיו עצמו. הכרתי אותו דרך אחותי שביקשה מזון ועזרה. לא האמנתי לעומק הידע שלו. לדעתי הוא גאון. הוא יודע לחבר בין מחלה, אדם ופרופסור שיעזור. הוא עוזר לכולם. פרופסורים בהדסה בירושלים חותמים על כל מה שהוא מבקש, כולל אבחון. לידע וההכוונה שלו אין אח ורע. האיש הזה אדם דתי, למה לא לכבד אותו בנוגע למגבלת שירת נשים?"

"זכותם של מי שחשים שהנשים נפגעות כי הן לא משתתפות. למה הם לא מוחים כשיש הטרדת נשים? למה הם לא עומדים בשער? לאיש הזה יש עמותה גדולה בה הוא עוזר לאנשים והוא מקיים ערב התרמה. ערב אחד לא ישירו נשים, זה פוסל אותי כאישה? ממש לא. אני אכבד את הרב ולא אכפת לי שזה קורה. זה קורה פעם ב... וזה לא נורא. אני אומרת את זה כאישה ופמיניסטית".
גם אשת התקשורת, דנה ורון, כתבה פוסט תמיכה ברב פירר:
"מה יהיה איתכן בנות? עד איפה הנחיתיות? איך בדיוק בא לכן להשתתף בערב הוקרה של מישהו תוך כדי רמיסת כל היקר לו? איך בא לכן להעריך את פועלו, את הדרייב שלו? את המנוע שבשמו עשה כל מה שעשה ותוך כדי לצפצף על זה צפצוף אחד ארוך?! ואם יבוא איגוד הקולינריה בישראל ויתרעם על זה שלא מגישים באירוע פירות ים? אז נבקש מהרב פירר גם לרעוב בערב המחווה לכבודו? אולי פשוט נבטל לו את ערב המחווה ונקרא לזה ערב זכויות נשים ונדחוף לשם נשים ופירות ים ונשנה את כל המהות של הערב?! כי מה אכפת לנו מהות? מה אכפת לנו בנות יקרות לעקור ולרוקן את כל התוכן והפרי מהערב הזה ופשוט להלל ולפאר את הקליפה? מה אכפת לנו שדתיותו של הרב פירר היא זו שהפכה את שירותיו לנגישים כל כך? את דעתו למוערכת כל כך בקרב גדולי הרפואה בכל העולם? מה אכפת לנו שדווקא תורתו היא זו ששמרה עליו מלהיות עוד פלצן שדורש אלפי שקלים על שירותיו? מה אכפת לנו מהיקר והקדוש לרב פירר, אה בננות? הוא פה לתת שירות! הוא משחק אותה צדיק לא? אז שייתן ושיהיה בשקט ויעשה מה שקדוש לנו. זה יהיה ערב הוקרה והתרמה של הארגון שלו שנערך ביוזמתו והוא יתנהל בתנאים שלנו. ושיעמוד ישר בדיוק איפה שנגיד לו ויחייך למצלמות בזמן שאיזו זמרת עולה לשיר. יש לכן את זה ביותר עיוור? ביותר מנותק מציאות? יש לכן את זה ביותר מתלהם ולוחמני וכפוי טובה? כמה גדול הוא הרב פירר וכמה גדולה היא תורתו שגם את המנאצים והמבזים ביותר הוא מקבל בשפלות וענווה, גם את אחרונת הלוחמות הפמיניסטיות ‏הרדיקליות הוא יקבל ברגע של צרה וצוקה לא עלינו, ואז תהיו בטוחות בנות שגם היא תבין ותדע, שבלעדי תורתו ערכיו וגישתו המיוחדת של הרב פירר כנראה שאין לה סיכוי לחיות".
הדרת נשים שירת נשים הרב אלימלך פירר ערב הוקרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד