י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"לא לכולם אותן אמונות"

מנהל ביה"ס: "לא כולם מאמינים שהשואה התרחשה"

מנהל בי"ס שנשאל על לימודי השואה גרם לסערה, לאחר שהשיב כי "לא כולם מאמינים שהשואה התרחשה" • התשובה המזעזעת הובילה להצבעה במועצת התלמידים שגרמה לפיטוריו

מנהל ביה"ס: "לא כולם מאמינים שהשואה התרחשה"
pixabay

מנהל בית הספר תיכון בבוקה רטון שבפלורידה, שאמר להורים כי "לא כולם מאמינים שהשואה התרחשה" פוטר.

מועצת בית הספר במחוז פאלם ביץ' הצביעה בעד סיום העסקתו של ויליאם לטסון, על פי פרוטוקולים מהישיבה שפורסם באתר החדשות של המחוז, הפיטורים שלו ייכנסו לתוקף ב 21 בנובמבר הקרוב.

דירקטוריון בית הספר פרסם הודעה בנושא. "הדירקטוריון מצא לפטר את לאטסון מבית הספר לאחר שהאירוע התגלה, בגין הפרות מדיניות הקשורות להתנהגות בלתי הולמת אתית".

הסיבה הרשמית לפיטורים, היא לא הדברים שאמר על השואה, אלא כי התעלם מהודעות שקיבל מראשי המחוז על הדברים שאמר, ראשי המחוז דרשו הבהרות מהמנהל, אך הוא התעלם מהם, כך דווח באתר "פאלם ביץ' פוסט".

בית הספר מונה כ -2,500 תלמידים. ולומדים בו תלמידים יהודים יותר מכל בית ספר אחר במחוז. האם היתה המומה ושלחה מייל נוסף כדי לראות אם המנהל באמת התכוון למה שכתב. מה שהוא הגיב היה מזעזע עוד יותר: "לא כולם מאמינים שהשואה התרחשה", כתב לאם והוסיף, "יש לך את המחשבות שלך, אבל אנחנו בית ספר ציבורי ולא לכל ההורים שלנו יש את אותן אמונות, כך שהם יגיבו אחרת".

יצוין כי ב-1994 חוקק בית המחוקקים בפלורידה חוק המחייב את בתי הספר לשלב בתכנית הלימודים על השואה, כחלק מהוראת בית הספר הציבורי. החוקים החינוכיים של המדינה מחייבים לימוד נושאים כגון "שימוש בספרים ובסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצוענות ודיוק היסטורי".

כזכור כפי שדווח ב'בחדרי' לפני שלושה חודשים,  על פי רשומות של דואר אלקטרוני שהתקבל מבית ספר תיכון בבוקה רטון, פלורידה שבארה"ב, המנהל כתב לאחד ההורים, "לא כולם מאמינים שהשואה קרתה".

האימייל נשלח על ידי מנהל ממוצא איספאני, ויליאם לטסון, בתגובה לבירור של אחת האמהות, על האופן שבו ילמד בית הספר את התלמידים על השואה.

הכחשת שואה פלורידה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד