י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרשת ההתעללות > ההשלכות הקשות

אח ואחות נכים תובעים את מנהיג הכת החרדי

פרשת 'אליאור חן' כבר ירדה לפני כמה שנים מהכותרות, אך יש מי שעדיין נושאים צלקות מאותן התעללויות שחוו בכ ומתמודדים עם ההשלכות עד עצם היום הזה | כעת מתפרסם כי אחים שהפכו לנכים, בעקבות מעשי הכת, הגישו תביעה בסך כ-700 אלף שקלים נגד אליאור חן בטענה כי "עברו התעללות שטנית, ונגרמה להם נכות נפשית חמורה". לשניים כבר נקבעו 70% נכות

אח ואחות נכים תובעים את מנהיג הכת החרדי
אליאור חן מובא לבית משפט צילום: קובי גדעון, פלאש 90

שני נפגעים מכת אליאור חן הגישו תביעה בסך כ-700 אלף שקלים נגדו ונגד גופים נוספים לבית המשפט המחוזי מרכז, כך מדווח בעיתון 'ישראל היום'.

מדובר באח ואחות, שארבעה מאחיהם הגישו תביעה דומה, בסך 2.5 מיליון שקלים, לאותו בית המשפט כבר לפני שנה. לשניים נקבעה נכות של כ-70 אחוזים עקב פוסט טראומה בגין מעשי ההתעללות. בד בבד, בבית המשפט המחוזי בירושלים מתנהלת תביעה נוספת נגד חן מצד אבי המשפחה וילד נוסף שנותר נכה.

כעת, התביעה הוגשה, באמצעות עו"ד דוד אור-חן, נגד אליאור חן, דוד קוגמן, אברהם מסקאלצ'י, רועי צורף, שמעון גבאי, משרד החינוך ומשרד העבודה והרווחה, עיריית ירושלים, עיריית בית"ר עילית, בית יעקב בית ישראל מרכז החינוך העצמאי, מוסד נר לרחל ובניה והרב יוסף זילברמן. האחות שהצטרפה לתביעה ביקשה להוסיף את מוסדות החינוך שבהם למדה וכן נתבעים נוספים בטענה שאלו גרמו להם בהיותם קורבנות למעשיהם "נכות נפשית חמורה".

על פי הדיווח של הכתב שלומי דיאז ב'ישראל היום', נגד המוסדות נטען בין היתר כי בין השנים 2008-2005, או במועדים סמוכים לשנים הללו ואשר במהלכם או במהלך חלק מהתקופה, נעשו בתובעים הפשעים המתוארים בהליכים פליליים.

"הנתבעים, באמצעות מנהלת מוסדות הללו, וצוות ההוראה והלווי המקצועי ידעו ו/או היה עליהם לדעת אודות המתרחש בבית התובעת 1 והמבקשת 4, ולא אבחנו ו/או דווחו, כמתחייב בחוק ו/או בחוזרי מנכ"ל משרד החינוך ו/או על פי כל דין", נטען בכתב התביעה נגד המוסדות. הטענה העיקרית נגד האחרים היא כי בחלקם היו קשורים למעשים, או ידעו ולא דווחו ובחלק מהמוסדות הם סבלו גם כן מהתעללות לכאורה, כך לטענת התובעים.

ד"ר נחמה ויזר הפסיכיאטרית שבדקה את התובעים, כתבה בחוות דעת שצורפה לתביעה, כי "מדובר בבחור בן 21 אשר עד גיל שמונה וחצי גדל והתפתח בצורה תקינה ולא היתה עדות לפסיכופתולוגיה. ואז, הוריו התגרשו ועבר עם אימו ואחיו להתגורר בביתו של אליאור חן. שהה שם עד גיל 10 כאשר הוא ואחיו עוברים התעללות חוזרת ונשנית על ידי תלמידיו של אליאור חן בהוראתו של אליאור. אני מעריכה את אחוזי נכותו כ-70% לצמיתות".

"הוא סובל מסיוטים, מצב רוחו ירוד, חש כעס על עצמו ורגשות אשם על כך שהשתתף נגד רצונו בהתעללות באחים הקטנים. יש לו פלאשבקים במשך היום אז מתנתק ולא מסוגל לתפקד. לא מרוכז", כותב ד"ר ויזר בחוות הדעת. "מדובר ב-PTSD - Post Traumatic Stress Disorder שנמשך זה שנים. נסיונות טיפוליים לא הועילו".

האחות מגוללת בתביעתה התעללויות קשות מנשוא, תוך שהיא מציינת כי היתה בת 6 כשעבר הנתבע מנהיג הכת הסדיסטית אליאור חן, לביתם בשנת 2006 או בסמוך לכך. "מגיל 6 החלה התעללות שיטתית במבקשת ובאחיה על ידי נתבעים התעללו בהם תחת הנהגתו של אליאור חן וזאת על מנת לבצע בהם תיקונים שיוציאו מהם מזיקים ורוע", נכתב בתביעה.

בסיכום הטיפול על ידי הפסיכולוגית שולמית בראון, שמטפלת באחות שהפכה לנכה בשש השנים האחרונות, ציינה כי רוב הטיפול סביב תופעות מההתעללות שעברה בתור ילדה.

רק השבוע דווח ב'ערוץ 13', כי אב לילד שהיה בן ארבע בזמן חשיפת פרשת ההתעללות בכת הסדיסטית של אליאור חן ונותר צמח עד עצם היום הזה, הגיש תביעה נגד משרד הרווחה וממחלקת הרווחה של עיריית ירושלים בגין רשלנותם: "לא בדקו את כל הילדים, ילד אחד היה פצוע קשה ואותו לקחו לבית החולים אבל את השאר השאירו", זאת כאשר הגיע לדירה לאחר שעלה חשד להתעללות בקטינים.

אליאור חן תביעת פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד