י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
סערת הטלפונים

פרקליטי הדוברים ליועמ"ש: עצור את החקירה נגד מקורבי נתניהו

פרקליטיהם של בועז גולן ויונתן אוריך - דוברי ראש הממשלה נתניהו שמכשירי הסלולר שלהם הוחרמו לטובת חקירת הטרדת 'עד המדינה' שלמה פילבר, פנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה כי יעצור החקירה • "לא נאמר בשום שלב שיש להם זכות לסרב לדרישה לפתוח את הטלפונים"

פרקליטי הדוברים ליועמ"ש: עצור את החקירה נגד מקורבי נתניהו
אביחי מנדלבליט/יונתן אוריך צילום: תומר נויברג/יונתן זינדל, פלאש 90

פרקליטי דוברי ראש הממשלה פנו ליועמ"ש בדרישה לעצור את החקירה נגדם ולסגור את התיק בעקבות שורת כשלים בלתי חוקיים בהם כבר הודו המשטרה והפרקליטות.

פנייה זו הוגשה ליועץ בטרם הגישו הפרקליטים ערעור לבית המשפט המחוזי.

כמו כן דרשו הפרקליטים לפתוח בבדיקה מיידית לאחר שהמשטרה הודתה בקיומה של הקבוצה הפנימית ״השלמות 4000״, לרבות בחינת החומר שהוקלד לקבוצה באופן בלתי חוקי במהלך החקירה.

"במהלך הדיון אישר נציג המשטרה שהחיפוש בטלפונים הניידים שנערך במהלך החקירות של מרשי' נעשה ללא צו שיפוטי" כתבו עורכי הדין, בהתייחסות לדיון שנערך בבית המשפט. "נציג המשטרה אישר שבניגוד לנהלים, מרשינו לא נדרשו לחתום על טופס הסכמה בטרם נערך חיפוש בטלפונים הניידים שלהם".

"נציג המשטרה אישר כי הדרישה לבדוק את התכתובות בטלפון הנייד של מר גולן נעשתה עוד לפני שהחלה החקירה; נציג המשטרה אישר שמר גולן התבקש ללכת לרכבו עוד לפני שהחלה החקירה; שהוא לווה על ידי שוטר בדרגת סגן ניצב; ושלמר גולן לא נאמר שיש לו זכות לסרב להביא את הטלפון הנייד שלו לחוקרים; נציג המשטרה אישר שלמרשינו לא נאמר בשום שלב שיש להם זכות לסרב לדרישה לפתוח את הטלפונים הניידים; ושאם הם יסרבו הדבר לא ייזקף לחובתם"

"נציג המשטרה אישר שהחוקרת שערכה את החיפוש בטלפון הנייד של מרשינו אינה חוקרת מחשב מיומנת, וזאת בניגוד לחוק ולנהלי המשטרה; נציג המשטרה אישר שהחוקרת תיעדה וצילמה את התכתובות שאיתרה במהלך החיפוש הלא חוקי שנערך; נציג המשטרה אישר שמרשינו נשאלו במהלך החקירה אודות תכתובות שהושגו במסגרת החיפוש הלא חוקי שנערך בטלפון הנייד שלהם ושל אחרים" כתבו.

אם לא די בכך, הוסיפו כי נציג המשטרה אישר את קיומה של קבוצה באפליקציה מסווגת של המשטרה שכותרתה "השלמות 4000", לתוכה הקלידה החוקרת תובנות מהחיפוש הלא חוקי שערכה בטלפון הנייד של יונתן אוריך.

עוד כתבו, כי גם במהלך סיכום הטענות, הודה נציג הפרקליטות, עו"ד ד"ר חיים ויסמונסקי, כי במשטרה "לא עבדו לפי הנוהל, הכוונה שלא קיימו שניים מתוך שלושת אבני היסוד המופיעים בהלכת בן חיים".

"נוכח עדותו של נציג המשטרה במהלך הדיון שהתקיים ביום 30.10.2019, וביתר שאת נוכח קביעותיו של בית המשפט, נבקש מהיועץ המשפטי לממשלה להורות לאלתר על הפסקת החקירה נגד מרשינו וסגירת התיק בעניינם" כתבו עורכי הדין של יונתן אוריך ועופר גולן, יועצי ראש הממשלה.

עוד הוסיפו כי "במהלך הדיון אישר נציג המשטרה כי קיימת קבוצת משטרה פעילה באפליקציה מסווגת ששמה "השלמות 4000". נבקשך להורות על בדיקה מידית של נסיבות קיומה של קבוצה שכזו, כמו גס השימוש שנעשה בקבוצה זו במסגרת חקירתם של מרשינו".

אביחי מנדלבליט יונתן אוריך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד