י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
'כנופיית שלטון החוק'

זו הסיבה שהחרדים תומכים ללא סייג בנתניהו

החרדים רואים עצמם חלק מישראל השנייה ולכן חשים אחוות נרמסים עם ראש הממשלה נתניהו ומתנגדים לניסיון חיסולו על ידי 'כנופיית שלטון החוק' • טור דעה מאת מנחם אייכלר

זו הסיבה שהחרדים תומכים ללא סייג בנתניהו
נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יותר משתומכים החרדים בבנימין נתניהו, בזים הם עמוקות לרודפיו וציידיו. לא רק מתוך הבנה שהם רודפים את נתניהו כסמל ומנהיג ישראל השנייה, אליה משתייכים החרדים, יחד עם רוב אוהבי התורה והמסורת היהודית.

לא רק בגלל הסלידה משקריהם ונכליהם וצביעותם ושיטותיהם הברוטאליות הנגלות לעין כל. לא רק מכיוון שנתניהו היה (ברוב התקופות) שותף נאמן ליהדות החרדית וסביבתו חפה משנאת חרדים הפושה בחלקים מהאליטה הישנה. אלו סיבות טובות כשלעצמן, אולם הסיבה העיקרית היא פשוט פחד.

כן, אזרחי ישראל השנייה, המהווים רוב מוחלט בקרב העם היהודי היושב בציון, פשוט חוששים ודואגים וחרדים לעתידם ביום שאחרי נפילת בנימין נתניהו, המבצר האחרון שעמד מול כנופייה המרכזת בידיה עוצמה חסרת גבולות. ביום שאחרי נתניהו עלולים נבחרי הציבור כולם לשמש כבובות ראווה בהצגה נטולת משמעות, בעוד השליטים האמיתיים יתנפלו על כל חלקה טובה בכוח הזרוע, באין מפריע בידם וללא כל מעצור או מגבלה.

מי המטורף שיעז לעמוד על זכויות הציבור היהודי - אמוני מול הפקיד ה"מקצועי", החוקר המשטרתי והיועץ המשפטי, שיסתובבו שיכורי כוח ועטורי ניצחון אחרי שהפילו ראש ממשלה פופולארי שניצח בחמש מערכות בחירות ושבר שיא במשך הכהונה במשרה הרמה ביותר?

המסר שהכנופייה תשדר לנבחרי הציבור ולציבור כולו, בלי לומר מילה, הוא כדלהלן: אין לכם סיכוי מולנו. אם ניצחנו אותו, איש לא יכול עלינו. רמסנו חוקים. ניפצנו מוסכמות. עקפנו כללים. הדלפנו חומרים. ניטרלנו את סביבתו הקרובה. הילכנו אימים על משפחתו ומקורביו. סחטנו באמצעים מפוקפקים שורה של "עדי מדינה". המצאנו תקדימים מופרכים ופשוט עשינו הכול במטרה לסכל את היעד שסומן מראש.

והנה, למרות הקרב האדיר שהוא נתן מולנו, קרב שלרגעים הימם אותנו, למרות המחאות והתמיכה העיקשת והעקבית שלכם בו, הצלחנו לתפור לו תיקים מגוחכים ולהדיחו ממשרתו הרמה, אליה נבחר על ידי העם בבחירות דמוקרטיות.

השלמנו את ההפיכה באמצעות הכוח האדיר שצברנו, בלי שיהיה עלינו כל פיקוח או בקרה מינימלית. ניצחנו אותו. ניצחנו אתכם. ניצחון הכנופיה על הדמוקרטיה בשם ה"חוק" וה"צדק".

האזרח הקטן, בהיותו נתון למרמס תחת מגפי הביורוקרטיה, משווע לעזרת נבחרי הציבור, שזכו לאמונו וקיבלו את קולו בדיוק לשם כך. להגן על זכויותיו, לשפר את רווחתו ולקדם את השקפתו בסוגיות שעל סדר היום.

גם העסק הקטן הנרדף עד צוואר על ידי רגולטור שהופך לעיתים לגלדיאטור מצפה להגנת הממשלה ושריה. אלו שהבטיחו לו להקל בתקנות ובמיסים ולהעניק לו מרווח נשימה בשביל להתפרנס בכבוד או לפחות לצוף על פני המים.

אולם, אם נבחר הציבור עצמו נתון תחת מתקפה וחקירה והדלפה, אם אין לו כל סמכות לקבל החלטות וחסינותו הפכה לבדיחה עצובה, הרי שאבדה תקוותו של האזרח הקטן, והוא נתון לחסדיהם של פקידים מיותרים המאיישים ברבבותיהם את המגזר הציבורי המנופח ועושים (כמעט) ככל העולה על רוחם.

לא "שומרי הסף" מטעם עצמם יהיו אלו שיגנו על זכויות האזרח בישראל. רק נבחרי הציבור הזקוקים לקולם של המצביעים בקלפי הם בעלי הסמכות והאחריות לשלוט ולנהל את המדינה כהבנתם, לטובת האזרחים כולם. הם אלו שיצטרכו לפחות אחת לארבע שנים לפנות לעם ולבקש שוב את תמיכתו בקלפי.

הפקידים, היועצים המשפטיים והשופטים מחויבים אך ורק למערכת אליה הם משתייכים, מערכת הפועלת לרוב בשיטת 'חבר מביא חבר מביא חבר' בלי פיקוח או שקיפות מינימאלית. לכן המערכת תהיה הראשונה לרמוס ולקפח ולהפלות ולעוות דין, והכול בשם "החוק" ומשיקולים "מקצועיים" בלבד.

החלשת נבחרי הציבור איננה תוצאה אלא מטרה שסומנה מראש על ידי כנופיית שלטון החוק. נבחרי הציבור הם מטרד מיותר מבחינתם, בעוד השלטון והכוח אמורים להישאר בלעדית בידיהם.

לכן אנו חוזים בהתפוררות המערכת הפוליטית, תוצאה ישירה של מעורבות שחקנים זרים על המגרש, החל מבג"ץ שפסל שוב ושוב את חוק הגיוס מתוך הבנה שזו סוגיה רגישה בעלת פוטנציאל נפיץ במערכת הפוליטית, ממשיך במסע הציד ההזוי נגד האיש היחיד שהצליח איכשהו בתוך כל הטירוף הזה גם להנהיג ולהוביל את המדינה לכיוון הרצוי, ומסתיים באמצעי התקשורת, המשרתים ברובם את הכנופייה ומהדהדים את שקריה בהתלהבות ילדותית, במקום לתת ביטוי לתחושתם הקשה של האזרחים נוכח העדויות המצטברות על חציית גבולות החוק והאנושיות בדרך להשגת מטרת העל: הפלת בנימין נתניהו מכיסאו והכפפת נבחרי הציבור לשליטים האמיתיים.

נ.ב. הכינוי 'כנופיית שלטון החוק' רשום על שמו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, עוד מהימים שפיו וליבו היו שווים. עם סיכול מינויו לתפקיד שר המשפטים אמר ריבלין ש"יש פה איום על הדמוקרטיה דווקא על ידי מי שמדברים בשם הדמוקרטיה. ברגע שיש מישהו שמאיים על החבורה, פועלים נגדו ברשעות גדולה ומתוך סימביוזה מוחלטת בין הרשות החוקרת, הרשות התובעת והרשות השביעית. ואז יוצרים נגד האדם סטיגמה ומדליפים לעיתונים באופן סלקטיבי מהחקירה", דברי נשיא המדינה.

הכותב הינו יועץ אסטרטגי

בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד