י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"הפרידו בין אב לבן"

מרתיח: באו להתפלל בקברי צדיקים, עוכבו וגורשו

בגלל סכסוכים פנימיים? למרות ההסכם ההיסטורי בין ישראל לאוקראינה - אזרחים ישראלים ממשיכים לספר על חוויות קשות שעוברים באוקראינה

מרתיח: באו להתפלל בקברי צדיקים, עוכבו וגורשו
אילוסטרציה צילום: יחצ

משטרת הגבולות בקייב עיכבה אתמול (שלישי) לפחות עשרה אזרחים ישראל בגבול קייב באוקראינה, כאשר חלקם גורשו ארצה. כשהם מותירים את בן משפחתם לבדו באוקראינה.

הדברים הללו חזרו על עצמם גם הבוקר, וזאת בשל הוראה שניתנה משר הפנים ארנסון אבוקוב, על רקע חילוקי דעת בינו לבין נשיא אוקראינה.

אחד מהעסקנים באוקראינה מספר ל"בחדרי חרדים", כי "הכי חמור שהפרידו בין אב לבנו, כאשר הבן פחות מגיל 16 והכניסו אותו לאוקראינה, ואילו את האבא גירשו חזרה לישראל".

"האנשים הללו ישראלים שכל רצונם היה לבקר בקברי צדיקים באוקראינה, ומשטרת הגבולות פשוט ביצעה מעשה חמור של הפרדת בן מאביו, ועקב בלבול ובלאגן גדול במקום, הבן המשיך לבסוף עם כלל הקבוצה - בעוד אביו חוזר לארץ עם עוד ישראלים שגורשו".

הדברים הללו מרתיחים, בפרט לאור ההסכם היסטורי בין שר הפנים אריה דרעי למקבילו האוקראיני ארסן אבוקוב שנחתם לפני כמה חודשים, לאחר סבל ארוך שנים שנאלצו אזרחים ישראלים לעבור בשהותם בגבולות אוקראינה.

כזכור, הטקס נערך במשרד הפנים בקייב, שם נחת גם הסכם שעיקרו - שיתוף פעולה בין ישראל ואוקראינה כדי למנוע תקלות וחסמים בכניסה למדינות. אך, כאמור, מסתבר שבאוקראינה לא ממש מקיימים הסכמים בגלל סכסוכים פנימיים.

אוקראינה עיכוב אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד