י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

5 כללים לבניית צוות אפקטיבי

בעבר, בזמן בו כוח האדם ביצע פעולות חוזרות על עצמן ופשוטות, המערך נבנה בצורה של עובדים אינדיבידואליים ואחראי משמרת / מנהל • כיום, כשרוב העובדים מאיישים תפקידים הדורשים יותר חשיבה ויותר אחריות, נכנס המודל של צוותים לשימוש ברוב הארגונים וחברות

5 כללים לבניית צוות אפקטיבי
ניהול עסקים צילום: pixsabay

ישעיה ויסמן/המרכז החרדי לניהול

בעבר, בזמן בו כוח האדם ביצע פעולות חוזרות על עצמן ופשוטות, המערך נבנה בצורה של עובדים אינדיבידואליים ואחראי משמרת / מנהל.

כיום, כשרוב העובדים מאיישים תפקידים הדורשים יותר חשיבה ויותר אחריות, נכנס המודל של צוותים לשימוש ברוב הארגונים וחברות.

לכאורה הרעיון של צוות הוא פשוט – יותר כוח אדם לביצוע משימה אותה אדם אחד לא יכול לבצע.

אבל אם רוצים לבנות צוות אפקטיבי ומנצח, חשוב לזכור שזו לא הסיבה היחידה לבניית צוותים.
הסיבה היא שכשאנחנו מרכיבים צוות, אנחנו יכולים ליצור יחידה אחת המורכבת ממגוון רחב של כישורים, תכונות וידע, שכשהם פועלים יחד, היכולת וההשפעה שלהם על התוצאות גדולה פי כמה וכמה.

>>>>>  לפרטים על הקורסים החדשניים בניהול  <<<<<<<

אז איך מרכיבים צוות מנצח?

קבלו 5 טיפים שיהפכו את המשימה המורכבת הזו לפשוטה יותר:

  1. הרכבה:
    הכינו לעצמכם לוח. קבעו עליו את המשימה של הצוות,
    ופרטו אילו כישורים, יכולות וידע תצטרכו שהצוות יביא איתו כדי לעמוד במשימה בהצלחה.
    אחרי שהדרישות ברורות לכם, נשאר לבחור מתוך כוח האדם הקיים (או למצוא אנשים חדשים) את אלו שהכי מתאימים ליצירת הצוות הזה.

    הרעיון כאן הוא לשנות את הדרך הרגילה של – הרכבתי צוות ממי שנמצא בשטח ועכשיו אני מנסה לאלץ את הצוות לתוך משימה שאולי הוא לא מתאים לה.
    אלא להיפך – אני מבין את המשימה ומה נדרש עבורה ועל פי הדרישות אני בונה צוות שיעמוד בה.

  2. שיתוף:
    שתפו את הצוות לא רק במשימה עצמה אלא גם בחזון שלכם, בדברים סביב, במה שגרם לכם להחליט לצאת לדרך (עד כמה שניתן), וכמובן מה תפקידם בצוות.
    ככל שאנשי הצוות ירגישו הזדהות וחיבור גדולים יותר עם המטרה שלכם, כך הם ישאפו לעבוד יותר ולהשיג יותר, כדי להרגיש חלק מההגשמה שלה.

    >>>>>> לקבלת טיפים נוספים בניהול  <<<<<<<
  1. חיבור:
    ברור שבכל צוות יש אנשים שונים עם דעות שונות ולכן החיבור ביניהם בצורה שישלימו זה את זה ולא יתנגדו זה לזה הוא קריטי.
    כבר בתחילת המשימה מצאו את הדרך לגרום להם לשתף פעולה זה עם זה
    (מעבר לחיבור לחזון). בנו לוחות זמנים, יעדים ומקומות שיתאימו לכולם ולא יצרו התנגדויות
    ותנו להם מספיק ידע כדי להבין עם מי הם עובדים ומה כל חבר בצוות דורש מבחינת יחס.

  2. חוויה:
    כדי ליצור חיבור והרמוניה בין חברי הצוות, תנו להם להכיר זה את זה גם מחוץ לשעות העבודה. יצרו עבורם חוויות שמחברות אותם. ספקו להם אווירה שכיף לעבוד בה.

  3. בקרה:
    פעם בתקופה (חצי שנה, שנה) ערכו חשיבה מחודשת כדי לוודא שהמשימה עדיין בתוקף ושהצוות עדיין מתאים למשימה. היות והחיים שלנו דינאמיים מאוד יש מצב שיחולו שינויים וכדי שהצוות אכן יהיה מנצח, שמרו את האצבע על הדופק.

>>>>>  לפרטים על הקורסים החדשניים בניהול  <<<<<<< 

הכותב הינו אסטרטג ויועץ עסקי, ומנכ"ל המרכז החרדי לניהול.

ניהול עסקי המרכז החרדי לניהול חרדים עובדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד