ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
שנהיה בריאים

על אף מצב הבריאות בישראל, אנחנו חיים יותר

שיעור הרופאים והאחיות אינו גבוה אם כי תוחלת החיים דווקא עולה: נתונים מעודדים של דו"ח בריאות מדינות ה- OECD

על אף מצב הבריאות בישראל, אנחנו חיים יותר
בחדרי חרדים

דו"ח בריאות של ארגון ה- OECD שהתפרסם היום (חמישי) משווה מדדים בנושא בריאות בקרב המדינות המפותחות, ולפיו עולים נתונים מעודדים – על אף המורכבות בנושא הבריאות.

אם נתמקד בחיובי, נמצא כי בישראל חיים יותר. תוחלת החיים אצלנו עומדת על 82.6 שנים, בהשוואה לתוחלת חיים ממוצעת ביתר המדינות שעומדת על 80.7 שנים.

עוד נתון מעודד נרשם על מוות כתוצאה מהתקפי לב. בישראל 7.5% מהמאושפזים בעקבות התקף לב, נפטרו בתוך חודש ימים, ואילו מקרי המוות ביתר המדינות עומדים על 9.1%.

עוד נתונים לטובת ישראל עומדים בנושא הוצאת הבריאות לכל נפש. ביתר המדינות עומד הממוצע לנפש בגובה של כ- 4,000 דולר בשנה, לעומת 2,780 דולר בישראל.

נושאים שהיו פחות מעודדים הם השמנת ילדים. אומנם בקרב המבוגרים יש ירידה בתחום ההשמנה, אם כי אצל ילדים בישראל המצב אינו מזהיר במיוחד. שיעור הרופאים והאחיות בישראל אינו מזהיר פנים אף הוא. אמנם נמצא במגמת עלייה, אם כי עדיין אינה מספקת.

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, הגיב לדו"ח ה-OECD: "הדו"ח מוכיח שוב את המצוינות והיעילות של מערכת הבריאות הישראלית ועל כך שמעבר לצורך בהיערכות לאומית לאתגרי העשור הקרוב, ניתן באמצעות תוספת משאבים של מיליארדים בודדים, לחזק את המערכת ולשפר משמעותית את השירות לאזרחים. משרד הבריאות גיבש תכנית אסטרטגית להיערכות המערכת בכל הממדים ואנו מצפים ליישומה עם כינון הממשלה החדשה". 

תוחלת חיים בישראל רפואה אחיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד