י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האולטימטום של ליברמן

נתניהו בהתייעצויות עם חברי הבלוק; החרדים אישרו לו לדון בחוק הגיוס

בצל האולטימטום שהציב אמש יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן לבנימין נתניהו ובני גנץ, כאשר הצהיר כי יחבור למי שיסכים להכנע לתנאיו, ראש הממשלה נתניהו עורך היום סבב התייעצויות עם חברי בלוק ה-55 במטרה להגיע להבנות על הסוגיות בהן יוכל לדון עם אביגדור ליברמן

נתניהו בהתייעצויות עם חברי הבלוק; החרדים אישרו לו לדון בחוק הגיוס
ליברמן ונתניהו צילום: פלאש 90

בעקבות האולטימטום שהציב אמש (מוצ"ש) יו"ר 'ישראל ביתנו' חבר הכנסת אביגדור ליברמן, ראש הממשלה החל בשעה האחרונה לערוך סבבי התייעצויות עם חברי בלוק ה- 55 כדי לדון האם באפשרותו לדבר עם ליברמן גם בנושאי דת ומדינה. ראשי הסיעות החרדיות הביעו הסכמה לקדם את 'מתווה אטיאס' בניסיון לפשר בעניין חוק הגיוס.

בפתח ישיבת הממשלה התייחס ראש הממשלה לפלונטר הפוליטי וציטט את ליברמן שאמר לפני חודש וחצי כי "הרשימה המשותפת היא גיס חמישי המנסה להרוס אותנו מבפנים. המקום שלהם הוא בפרלמנט ברמאללה ולא בכנסת ישראל. הרשימה המשותפת הם בפירוש אויב" אמר אז ליברמן והוסיף, "איפה שהם יהיו - אנחנו נהיה בצד השני. ישראל ביתנו לא תסכים לשתף פעולה עם איימן עודה והרשימה המשותפת בשום צורה".

נתניהו האשים את יו"ר ישראל ביתנו ואמר, כי "נראה שליברמן מתואם לפרטי פרטים עם הרשימה המשותפת ועם כחול לבן. ולכן האולטימטום שהוא מציג לשני הצדדים כביכול, הוא אולטימטום לליכוד בלבד ולא לכחול לבן", עוד הבהיר רוה"מ, כי "לליכוד הוא (ליברמן) אומר בצורה ברורה: "לא אתן לכם להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכה של ש"ס, יהדות התורה וימינה ואם תנסו להקים אותה - אצביע נגדכם".

"אבל לכחול לבן הוא לא אומר דבר דומה" הבהיר נתניהו, "הוא לא אומר להם שלא ייתן להקים ממשלה צרה שתקום בתמיכת הרשימה הערבית המשותפת עם איימן עודה ואחמד טיבי. הוא לא אומר להם שאם הם ינסו להקים אותה הוא יצביע נגדם -לנו הוא אומר - פרקו את בלוק הימין. להם הוא לא אומר - פרקו את הבלוק עם הרשימה המשותפת", הוסיף.

נתניהו העריך, כי "לכן לפי מה שנראה ברגע זה, ליברמן חותר להקים ממשלת מיעוט של השמאל שתקום בתמיכת איימן עודה ואחמד טיבי ותהיה תלויה בהם בכל יום ובכל דבר", לטענתו, "ברור שזה יהיה התסריט הגרוע ביותר והמסוכן ביותר למדינת ישראל".

נתניהו התייחס גם לדרישה של ליברמן להיפגש עם עמו לצד פגישה עם בני גנץ: "אני וודאי מוכן להיפגש עם אביגדור ליברמן השבוע. אני עדיין מצפה לשמוע ממנו התחייבות ברורה שהוא יתנגד לממשלה שתקום בקולותיהם של טיבי ועודה ותהיה תלויה בהם".

"אני מסכים עם ליברמן שאין צורך אמיתי לגרור את מדינת ישראל לבחירות נוספות" אמר רוה"מ והוסיף, כי "אפשר וצריך להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, כפי שהציע הנשיא. עוד לא מאוחר לעשות זאת".

ליברמן מצידו עדכן הבוקר (ראשון) כי הוא פנה לראשי כחול לבן והליכוד - בני גנץ ובנימין נתניהו וביקש להיפגש עימם לצד פגישה שצפויה להתקיים ביום רביעי עם נשיא המדינה. ליברמן חזר על האולטימטום שלו כי "כל צד חייב לוותר למען האחדות ולמנוע מערכת בחירות בפעם השלישית. אין ברירה אלא להעמיד בפניהם את המציאות כפי שהיא, כי אני לא רואה דרך אחרת", לדבריו, "גנץ יהיה חייב לקבל את מתווה הנשיא ולאפשר לנתניהו לכהן כראש ממשלה ראשון ברוטציה כולל סוגיית הנבצרות ואילו ראש הממשלה נתניהו יהיה חייב להיפרד מהגוש החרדי משיחי".

בנימין נתניהו אביגדור ליברמן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד