כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מצילים את יתומי הגאון שלמד עד כלות הנפש

תיעוד מרטיט: כך נראו השעות האחרונות של המתמיד

הגאון הצעיר רבי דב פלאי זצ"ל שנפטר בדמי ימיו מהמחלה הקשה כשהוא בשיא הרבצת התורה, הותיר אחריו שבעה יתומים בביתו שנותרו ללא אב ומשענת • לאחר הסתלקותו נחשפים תיעודים 

תיעוד מרטיט: כך נראו השעות האחרונות של המתמיד
הגאון רבי דב פלאי זצ"ל יממה לפני פטירתו צילום: באדיבות המצלם

בשבוע שעבר ביום רביעי בלילה ט' במר חשוון עלה בסערה השמימה הגאון הצעיר רבי דוב פלאי זצ"ל בטרם מלאו לו ארבעים שנה, הרב פלאי במשך כל שנות חייו הקצרות שיקף בדמותו הפלאית את "האדם השלם" במושגים שלנו, תלמיד חכם גדול ועצום, ובעל חסד מופלא שהאיר פנים לכל אדם ואדם, ו"כמים הפנים לפנים", כל מי שהכיר אותו נקשר אליו בעבותות אהבה וחיבה, ובכוח זה השפיע רבות על תלמידיו תורה ויראת שמים.

מצילים את יתומי הרב דב פלאי זצ"ל: הכנסו לדף התרומות כאן>>>

הרב פלאי למד בבחרותו בישיבת חברון גבעת מרדכי, נכד של המשגיח מחברון רבי הירש פלאי זצ"ל, מיד בהגיעו לישיבה נתפרסם כבחור למדן ומוכשר, היה אהוב מאוד על כל חבריו וידידיו, כאשר גם הגאון הגדול רבי דוד כהן ראש הישיבה למד עמו בחברותא בקביעות.

בהגיע לפרקו התחתן עם בתו של הגאון רבי חנוך קרלנשטיין זצ"ל שהיה כידוע גאון עצום שנפטר גם כן בצעירותו.

לפני שלוש עשרה שנה בהיותו בגיל עשרים ושמונה התחיל להרביץ תורה בישיבת זוהר התורה, אשר בד בבד עם שיעוריו העמוקים והמיוחדים, גם התמסר באופן מופלא ומיוחד לכל בחור ובחור שהרגיש כאילו הוא בן יחיד שלו.

לפני שנתיים בחודש תשרי תחילת שנת תשע"ח גילו אצלו את המחלה הנוראה שפקדה את גופו באופן קשה, אך הוא למרות יסוריו המשיך לתפקד כרגיל, כאשר כל הזמן שרוי בשמחה ובבטחון שיהיה טוב, כל מי שהגיע לבקרו ולעודדו יצא מחוזק ממנו בראותו איך הוא שרוי בשמחה בלי שום עצב.

ביום רביעי שעבר הרב פלאי הרגיש חולשה גדולה ונסע לבית חולים שערי צדק, בשעה שתיים בצהרים ביקרו הרופא וקבע שהוא בתהליך של גסיסה, בני המשפחה נזעקו לבית החולים לשהות לצידו של ר' דוב בשעותיו האחרונות, הוא היה שרוי בחולשה גדולה ממש אך עדיין היה בהכרה ובצלילות דעת, הרב פלאי ביקש מכל המבקרים שידברו רק בדברי תורה, כאשר במשך כמה שעות סבבו אותו בני משפחה וידידים וכל העת הקשו לפניו קושיות בדברי תורה כאשר הוא מתערב ומשתתף, וכך בתוך כדי הדיבור הוא נפטר ועלה בסערה השמימה.  

השמועה בדבר פטירתו מתוך דברי תורה היכתה גלים בכל שכבות הציבור החרדי, כאשר רבים מציינים שלא זכור מאורע כעין זה רבות בשנים שאדם נפטר בשלווה וברוגע מתוך דברי תורה, רבים רבים מבכים את האבידה הגדולה שאבדנו, אשר בעוונותינו הרבים נלקחה מאיתנו דמות של תלמיד חכם אמיתי אהוב על המקום ואהוב על הבריות.

הרב פלאי היה מלא באהבת ישראל, הוא אהב כל אחד ועזר לכל אחד, עכשיו הגיע הזמן שכולנו נתאמץ ונעזור לו, ישנם שבעה יתומים שאין להם שום מקור פרנסה, אנא ואנא שכל אחד יעשה יותר מכפי יכולתו. 

מצילים את יתומי הרב דב פלאי זצ"ל: הכנסו לדף התרומות כאן>>>

רבי דב פלאי יתומים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד