י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
האם החרדים יצילו מבחירות

ליצמן ודרעי התחייבו לבני גנץ: "נהיה ערבים שנתניהו יפרוש"

האם זה מה שימנע בחירות שלישיות וסוף סוף יביא לממשלת אחדות. דיווח הערב על כך שליצמן ודרעי ערבו לגנץ כי אם יסכים למתווה הנשיא, הם יערבו לכך שנתניהו יעמוד מאחורי ההסכם ויפרוש בבוא היום כפי שיסוכם | מי שיסונדל מהמהלך יהיה ליברמן שיישאר באופוזיציה

 ליצמן ודרעי התחייבו לבני גנץ: "נהיה ערבים שנתניהו יפרוש"
יעקב ליצמן/בני גנץ/אריה דרעי צילום: יונתן זינדל/הדס פרוש, פלאש 90

כשבוע לנטילת המנדט מידי יו"ר 'כחול לבן' חבר הכנסת בני גנץ לידי נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראשי הסיעות החרדיות יעקב ליצמן ואריה דרעי מתערבים במשבר ומנסים להפשיר את המתח בין בני גנץ לבנימין נתניהו במטרה להקים ממשלת אחדות.

על פי הפרסומים הערב (שני) ליצמן ודרעי העבירו מסר ליו"ר 'כחול לבן' בני גנץ כי במקרה ותוקם ממשלת אחדות על פי המתווה שהניח הנשיא, נתניהו יכהן ראשון כראש הממשלה עד שיצא לנבצרות וכי הם יהיו ערבים לכך שנתניהו יממש את ההסכם.

אריה דרעי אף הגדיל והתחייב לגנץ כי במקרה ונתניהו לא יממש את ההסכם ויפרוש או יצא לנבצרות במועד שיסוכם, סיעת ש"ס תפרוש עם 'כחול לבן' מהקואליציה למרות השותפות שלה בבלוק ה-55.

המגעים להקמת ממשלת אחדות נכשלו בינתיים, לאחר שב'כחול לבן' מסרבים לקבל את 'מתווה הנשיא', כאשר ברקע חילוקי דעות בתוך הקוקפיט של 'כחול לבן', מתי ייקבע מועד הנבצרות, האם כאשר יוגש כתב האישום, או שמא רק כאשר יחל ההליך המשפטי בדיוני בית המשפט, זאת לצד אי האמון ששורר מצד 'כחול לבן' כלפי בנימין נתניהו והחשש כי כשיגיע המועד לפרוש הוא יתבצר בכסאו ולא יעשה כן.

בנוסף לכך, 'הליכוד' ו'כחול לבן' חלוקים באשר לביצוע הרוטציה בין נתניהו לגנץ בראשות הממשלה, כאשר ב'כחול לבן' דורשים מ'הליכוד' להיפרד תחילה מחברי גוש ה-55 - החרדים והציונות הדתית, או לוותר על האפשרות כי נתניהו יעמוד בחצי הראשון של הקדנציה בראשות הממשלה.

מי שייצא עם הזנב בין הרגליים אם המהלך של ליצמן ודרעי ייצא אל הפועל, יהיה לא אחר מאשר יו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן, שהוכתר לאורך מערכת הבחירות כלשון מאזניים, כאיש שבלעדיו אין ממשלה ותישאר בידיו הברירה לשבור את המילה ולשבת עם "החרדים והמשיחיים", או לשבת באופוזיציה עד לבחירות הבאות.

יעקב ליצמן אריה דרעי בני גנץ בנימין נתניהו ממשלת אחדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד