י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לכל טיל יש כתובת

הגר"ח קנייבסקי על המצב: "לא התנהגנו כראוי"

ראשי ישיבות בדרום, מגידי שיעורים הנוסעים למסור שיעורים ברחבי הארץ המותקפים, וכן רבים מפעילי הקירוב. כולם ביקשו לשאול את שר התורה האם לבטל לימודים והרבצת תורה בשל המצב או לא? 'בחדרי חרדים' עם יומן מלא והוראות ברורות מהבית ברשב"ם

הגר"ח קנייבסקי על המצב: "לא התנהגנו כראוי"
הגר"ח קנייבסקי צילום: דוד זר

מבוקר יום שלישי, מיד כשנודע על המצב הביטחוני הרגיש, והאזעקות ניסרו את הבוקר בחלקים נרחבים של הארץ, החלו לזרום הטלפונים אל בני ביתו של שר התורה לשאול כיצד להתנהג במצב שנוצר.

בין השואלים, ראשי ישיבות בדרום, מגידי שיעורים הנוסעים למסור שיעורים בדרום הארץ, וכן רבים מפעילי הקירוב. כולם ביקשו לשאול האם לבטל לימודים והרבצת תורה בשל המצב או לא?

שר התורה השיב לשואלים כי תורה מגנא ומצלא - ואין לבטל תורה בשל המצב, אלא אדרבה להרבות בתפילה ובלימוד התורה - לצד קיום הוראות פיקוד העורף בעת הישמע אזעקה. לעומת זאת לאנשים פרטיים הורה להתרחק ממקום הסכנה ומי שיכול שימנע משהות באיזורים המותקפים.

במהלך היום התבטא הגר"ח כי בשל המחלוקות באה עלינו הצרה הזו ויש להרבות בשלום ואחווה. לשואלים שבקשו לדעת במה ראוי להתחזק, ענה: "צריכים להתחזק בלימוד התורה".

לציבור הנשים והבנות אמר: "שיגידו תהילים". ולפניות מנהלי הת"תים במה ראוי שהתלמידים יתחזקו הורה: "שיתחזקו בכיבוד אב ואם".

רבים מהשואלים בקשו דברי חיזוק והרגעה, לעודד את רוחם של היראים והמפחדים, בדבריו אמר להם הגר"ח: "צריך לומר להם שמי שמתפלל הקב"ה שומר עליו".

שר התורה הבוקר בקדיש בציון החזון איש זצ"ל לרגל היארצייט. צילום: דוד זר

במהלך יום האתמול נשאל על מה עשה ה' לנו ככה, והשיב שר התורה: "אנחנו צריכים לדעת שלא התנהגנו כראוי". והוסיף שאצל החזון איש בזמנים כאלו אמרו בבית הכנסת תהילים, את מזמור משכיל לדוד. החזון איש גם היה נוהג לומר שלכל טיל יש כתובת.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי שאלה מיוחדת שלח לשאול הגאון רבי אביעזר פילץ ראש ישיבת תפרח, שביקש לשאול אם יש את השמירה של 'תורה מגנא ומצלא' גם בשעות המנוחה ושעות הלילה שאז אין הבחורים לומדים בסדרים. בתשובתו אמר שר התורה: "אצל אלו שלומדים ביום, גם בלילה כשהם ישנים זה הכנה ללימוד, ויש את השמירה של התורה".

לישיבה לצעירים ממרכז הארץ שבקשו לקבל אישור מפיקוד העורף להמשיך את סדרי הלימוד, יעץ מרן ואמר: "תגידו להם שהלימוד והתהילים שלנו, זה מה שמונע את הטילים".

בדבר השמירה של 'תורה מגנא ומצלא', אמר אתמול למנהל ת"ת, כי "השמירה בחיידרים היא כבר מהגיל שלומדים א' ב'".

לשואלים שבקשו לברר אם לנסוע למקומות המצויים בטווח הטילים, ענה שר התורה "לדבר מצווה אפשר לנסוע".

הגר''ח קנייבסקי הסלמה בדרום מגנא ומצלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד