כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בדרך למבצע חיסול

טראמפ לא עוצר: ארה"ב במצוד אחר היורש

הא נשמע שוב בימים הקרובים על מבצע חיסול מוצלח שביצע צבא ארה"ב? לדברי הנשיא טראמפ, אחרי חיסולו של אל בגדדי, היעד הבא הוא יורשו כשלדבריו, "אנחנו יודעים היכן הוא נמצא"

טראמפ לא עוצר: ארה"ב במצוד אחר היורש
טראמפ צילום: רויטרס

"כעת אמריקה שמה עין על המנהיג חדש של המדינה האסלאמית - דאעש", כך אמר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ והוסיף "אנחנו יודעים היכן הוא נמצא".

טראמפ לא ציין את שמו של היעד החדש, אך ככל הנראה הוא מתייחס לאבו אברהים אל-האשימי אל-קוראיישי, האיש שככל הנראה החליף את אבו בכר אל-בגדאדי, שחוסל בחודש שעבר על ידי ארצות הברית בצפון סוריה.

נשיא ארצות הברית אמר כי ארה"ב חיסלה את אל-בגדאדי, ואז חיסלה את "הסגן שלו" ועכשיו, "שמנו את העין שלנו על השלישי שלהם". טראמפ הוסיף כי "לשלישי שלהם יש הרבה בעיות כי אנחנו יודעים איפה הוא נמצא".

מעט מאד ידוע ל אל-קוראיישי, והקבוצה בדרך כלל מכנה את מנהיגיה באמצעות שמות בדויים המתייחסים לשייכותם ולשושלת משפחתם, לארגון הטרור דאעש אין היררכיה ברורה ומעט פרטים ידועים על מנהיגי הצמרת הנותרים.

כזכור, כוחות מיוחדים של הצבא האמריקני רדפו אחרי אל-בגדאדי לתוך מנהרה ללא מוצא במתחם בו הוא הסתתר, והוא התאבד עם אפוד נפץ שלבש.

האיש "השני" שטראמפ ציין היה ככל הנראה אבו חסן אל-מואג'יר, עוזר אישי של אל-בגדאדי ודובר הארגון מאז 2016. הוא נהרג במבצע צבאי אמריקאי - כורדי משותף שעות ספורות לאחר מותו של אל-בגדדי.

דונלד טראמפ המדינה האסלמית דאעש צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד