ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
פרסום ראשון

מח"ש פתחה בבדיקת התנהלות השוטרות באירוע מעצר החרדית בבני ברק

פרסום ראשון: מח"ש החליטה לפתוח בבדיקה סביב התנהלותן של השוטרות בפרשת המעצר החרדית בת ה-42 בבני ברק בגין חציית כביש שלא במעבר חצייה • "נראית מפוחדת מבוהלת ובוודאי לא אלימה"

מח"ש פתחה בבדיקת התנהלות השוטרות באירוע מעצר החרדית בבני ברק
מעצר נערה חרדית צילום: צילום מסך

כחודש וחצי לאחר שאשה בת 42 מבני ברק נעצרה על ידי שוטרות עקב סירובה להזדהות, לאחר שנחשדה כי חצתה כביש שלא במעבר חצייה, במח"ש החליטו לפתוח בבדיקה.

במחלקה לחקירת שוטרים הוגשה לאחרונה תלונה על התנהלות השוטרים בעת מעצר אשה בבני ברק בשלהי חודש אלול. החשודה, בת 42, עוכבה על ידי שוטרות לאחר שעל פי החשד חצתה כביש שלא במעבר חצייה, וביקשו ממנה להזדהות על מנת לתת לה דו"ח אזהרה.

לטענת המשטרה, סירבה להזדהות ואף נקטה באלימות נגד השוטרים ולכן עוכבה לתחנה ומשסירבה נעצרה. במהלך מעצרה התקהלו עוברים ושבים ודרשו את שחרורה, ובעקבות כך הוזעקו למקום שוטרים רבים מאחר והשוטרים במקום דיווחו על מצוקה.

לאחר מעצרה הובאה לתחנת המשטרה בבני ברק, שם נחקרה, קיבלה דו"ח על חציית כביש שלא במעבר חצייה ושוחררה לדרכה. עוד בטרם שוחררה, הגיע לתחנת המשטרה ראש עיריית בני ברק.

בעקבות המקרה והסערה שעורר התיעוד, ארגון "בצלמו" הגיש תלונה למחלקה לחקירת שוטרים, ובימים אלה הוחלט במח"ש לפתוח בבדיקת נסיבות עיכובה ומעצרה. "לצערי, במעצר נראית נערה מפוחדת מבוהלת ובוודאי לא אלימה, בוודאי לא בעלת כוחות מול אינספור שוטרים" כתב שי גליק מנכ"ל בצלמו למח"ש. "אני קורא לכם לעשות בדק בית דחוף, להודות על המשגה ולרענן לשוטרים את ההנחיות".

בדיקה של מקרה זה במח"ש, מתווספת לבדיקת האירוע במעצרו ההאלים של יענקי רוזנברג בירושלים - שכזכור, למרות הזמן הרב שלף מאז, טרם התקבלה החלטה האם לפתוח בחקירה, כמו גם התיעוד הקשה בו נראה מרדכי קרויזר מובל על ידי השוטרים תוך משיכה בפאותיו בבית שמש. שני המקרים נמצאים עדיין על השולחן במח"ש, שם טרם התקבלה החלטה האם להעמיד את מי מהמעורבים לדין. פלילי או משמעתי. 

"אנחנו מברכים על החלטת מח"ש לחקור מקרה כאוב זה ומצפים שהאחראים יחקרו ויודחו בהקדם" נמסר מ'בצלמו' ל'בחדרי חרדים'. "אכן מחובתו של כל אדם לציית להוראות החוק והמשטרה, אולם בין זה לבין האלימות הנרחבה שהופעלה על אותה נערה יש מרחק שמיים וארץ".

ארגון בצלמו הנאבק בשוטרים סוררים ביקש להודות לשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, "אשר נותן גב חזק לשוטרים אשר נאבקים בטרור ובפשיעה, ובד בבד פועל בכל הכוח להיאבק בשוטרים אשר משתמשים באלימות. ניכר שרוח המפקד יורד לשטח ולמח"ש ואכן מפלס האלימות יורד בתקופה האחרונה" נמסר.

אלימות שוטרים מחש בצלמו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד