י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יותר מידי תקלות

המכתב שהסעיר: שי ניצן בגול עצמי מפואר

המכתב של ניצן - תקלה; העינויים לניר חפץ - תקלה; החופשה של בן ארי - תקלה; ההצצה לתכתובות של יונתן אוריך - תקלה; אבל בסה"כ פרקליטות מצוינת. ממש מוזר איך מקבלת רק 28% במדד אמון הציבור • טור דעה מאת יוסי אסולין

המכתב שהסעיר: שי ניצן בגול עצמי מפואר
שי ניצן צילום: פלאש 90

המכתב של שי ניצן שנחשף בשבוע שעבר על ידי העיתונאי קלמן ליבסקינד צריך לזעזע את אמות הַסִּפִּים של כל אדם שחרד לגורלם של הצדק וההגינות במערכת המשפט בישראל. 

מעשה שלא ייעשה: פרקליט המדינה מכתב בכירים במערכת המשפט, חלקם שופטים מכהנים, ומבקש מהם להשתמש במיקרופון בכל הזדמנות אפשרית על מנת להדוף את "המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות" ובעצם לפעול על פי דף מסרים אותו הכתיב מראש. ניסוח המכתב מלמד שאין זו הפנייה הראשונה של ניצן לאותה קבוצה 'אליטיסטית', וכי נעשה שימוש ברשימת התפוצה הזו לעתים תכופות.

גם מלשון תגובת משרד המשפטים עולה מסקנה דומה. "אסתר חיות ביקשה לפעול להסרת שמות השופטים המכהנים מרשימות התפוצה", נמסר. משמע שעד כה אכן כותבו השופטים המכהנים באין מפריע. כנראה שמדובר בנוהל של שנים, שרק כעת, משהתגלה - הובהר שיש לשנותו. כיצד השופטים המכותבים לא ראו צורך להעיר על כך? דבר תמוה ביותר.

כעת שימו לב למי הוא מכתב: למנהלי הפרקליטות לשעבר. "כמה מהמכותבים אמנם היו כאלה?", אומר לי עו"ד שמתמצה בתחום, "מכאן שניצן אינו יכול להסתתר מאחורי התירוץ העלוב: תקלה. זה מלמד שהייתה כאן כוונה לדוור לשופטים מתוך מחשבה תחילה, שאך מבקשים להסתירה ולתרץ בקש".

אבל מה שלא פחות מקומם זוהי התגובה של ניצן. "תקלה", הוא הפטיר, עת נשיאת העליון חיות נזפה בו. ועולם כמנהגו נוהג. אין זו הפעם הראשונה שמתגלית טעות איומה בשיקול הדעת של ניצן ועוברים לו לסדר היום, משל באמת מדובר בתקלה קטנה ולא בטעות איומה שהשלכותיה חמורות וכבדות משקל. 

במקביל שודרה אתמול כתבה נרחבת שממשיכה לחשוף את מעלליו של ניצן ואת ההתנכלויות שלו למי שלא סר למרותו בפרקליטות. אבל כאמור, מרבית העיתונאים וכלי התקשורת מתעלמים מהפיל הענק שבתוך החדר ומסתפקים בתירוציו של ניצן שלא מחזיקים מים. פלא שמדד האמון בפרקליטות נמצא בשפל של כל הזמנים?

האמת, היה זה מחזה אדיר, גול עצמי מפואר: עומד לו שר המשפטים ומדבר על "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות". כל מערכת המשפט, על דובריה בתקשורת, נעמדת על הרגליים. שבועיים בלבד יעברו ופרקליט המדינה עצמו יחשוף את הרשימה המלאה של כת "הפרקליטות שבתוך הפרקליטות". טיימינג מושלם.

המכתב שנחשף. קרדיט: מתוך הטוויטר של ליבסקינד

שי ניצן פרקליטות המדינה קלמן ליבסקינד אמיר אוחנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד