י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כן כן שמעתם נכון

שערי המדינה הערבית ייפתחו לבעלי דרכון ישראל

בעוד כשנה תתקיים בדובאי תערוכת 'אקספו' עולמית כאשר לראשונה גם ישראליים יוכלו להגיע ליעד האקזוטי ולהנות מתערוכת החדשנות  המתקיימת אחת לחמש שנים | מישהו אמר בידוד מדיני?

שערי המדינה הערבית ייפתחו לבעלי דרכון ישראל
pixabay

לקראת פתיחתה של תערוכת 'אקספו' העולמית בדובאי, באוקטובר 2020, ייפתחו שערי המדינה הערבית לתיירים עם דרכון ישראלי. כן כן, שמעתם נכון. אם חשקתם לבקר ביעד האקזוטי, כעת זה יתאפשר.

תערוכת 'אקספו' העולמית, נערכת אחת לחמש שנים והיא נחשבת ל"אולימפיאדה של החדשנות". בתערוכה משתתפות מרבית מדינות העולם. כל מדינה מקימה ביתן גדול, ובו היא מציגה את החידושים, ההמצאות והיזמות בתחומים שונים, מתוך מטרה לעודד חילופי תרבות וחדשנות.

בתערוכה יוקם ביתן ישראלי, ובו תציג ישראל את החידושים ואת הפתרונות שלה בתחומים של מוביליות, קיימות וחדשנות. התערוכה, שתימשך שישה חודשים, צפויה למשוך אליה מיליוני מבקרים, ובהם גם תיירים מכל העולם. כך דווח ב'ידיעות אחרונות'

"כבר זמן מה שמתנהלים מגעים בין הדרגים הגבוהים ביותר באיחוד האמירויות ובישראל, על מנת לפתוח את שערי המדינה לתיירים בעלי דרכון ישראלי", אמר גורם בהנהלת ה'אקספו' ל'ידיעות אחרונות'.

"הדיונים הללו מתקיימים מתוך מחשבה להפוך את האקספו לתערוכה הבינלאומית הגדולה והנוצצת ביותר. האמירתים מתייחסים לתערוכה כאל פרויקט לאומי ומשקיעים בו סכומי כסף אדירים ומחשבה רבה. הם רוצים לקדם בברכה גם את הישראלים שיבואו לתערוכה".

גורם נוסף אישר את הדיווחים והוסיף, כי "תערוכת האסקפו עשויה להיות הפיילוט, שבמהלכו יורשה לתיירים ישראלים לבקר במדינה. אבל גם אחרי שהתערוכה תינעל, השלטונות באמירויות ישאירו את שערי המדינה פתוחים לתיירים הישראלים".

"אהלן וסהלן, ברוכים הבאים" - אישר גם בכיר במערך התיירות באיחוד האמירויות. "ישראלים יוכלו לבקר באקספו ואני מאמין שאינשאללה הם יבואו לבקר גם אחרי התערוכה. כבר עתה נכנסים למדינה כמה מאות ישראלים בטפטופים ונשמח לארח את כולכם".

השנה הוכרז באמירויות על "שנת הסובלנות", ובמסגרתה הכירו השלטונות באופן רשמי בקיומה של קהילה יהודית בדובאי, שמורכבת מכמה מאות אזרחי מדינות זרות שעובדים ומתגוררים באמירויות. כמו כן, הוכרז על הקמתו של "המרכז לדתות האברהמיות" באבו־דאבי, ובו יהיה גם בית כנסת יהודי.

כאמור, דובאי תפתח לראשונה את שעריה בפני ישראלים בעוד פחות משנה. בשלב הראשון יורשו להיכנס לנסיכות רק ישראלים מחזיקי דרכון זר, ולא ייצאו טיסות ישירות מישראל. ככל הנראה הטיסות יצאו דרך טורקיה, וחברות תיירות רבות אף החלו במכירת דילים לישראלים. בהמשך צפויה האשרה להתרחב לכל ישראלי שיבקש להגיע לאחד מאתרי הנופש המבוקשים בעולם.

"מי שרוצה לעשות שופינג, לראות את בתי המלון והנופים האמריקנים מאוד יהנה שם. יש שם גם בזארים בסגנון אלף לילה ולילה", סיפר ליאור קיי, שביקר בנסיכות פעמיים, ל'ערוץ 13'. "לא בכל מקום אמרתי שאני ישראלי, אבל אוהבים שם אורחים ואנשים זרים".

הנסיכות כוללת לא מעט שיאים עולמיים, בהם המלון הגבוה בעולם, בורג' אל-חליפה, שלינה בו עולה 2,500 דולר ללילה, הבניין הגבוה בעולם, והקניון השני בגודלו בעולם – המכיל 1,200 חנויות.

תערוכה דובאי תיירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד