י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
במהלך ניחום האבלים

האדמו"רים גילו לפוסק: בזכות אביכם יש חלקה לקרעטשניף

במהלך ניחום האבלים בקרעטשניף בקרית גת חשפו האדמו"רים בפני הגרב"צ קוק סיפור לא ידוע על הכשרת חלקת קרעטשניף בבית העלמין • וגם: הרבי זצ"ל צפה את פטירתו

האדמו"רים גילו לפוסק: בזכות אביכם יש חלקה לקרעטשניף
הגרב''צ קוק בניחום צילום: באדיבות המצלם

המוני מנחמים עולים במהלך השבוע לנחם את האדמו"רים מקרעטשניף ופרמישלאן היושבים שבעה בקרית גת על פטירת אחיהם האדמו"ר מקרעטשניף קרית גת זצ"ל.

במהלך ביקור הניחומים של הפוסק הגאון רבי בן ציון הכהן קוק, בעל ציוני הלכה, כיבד האדמו"ר מקרעטשניף את אורחו ואמר לנוכחים כולם "יש לנו הכרת הטוב גדולה למשפחת הרב קוק", הרבי סיפר סיפור לא ידוע אודות החלקה המיוחדת בבית העלמין ברחובות בה נטמן האדמור זצ"ל. 

"הייתה לאבא הרבי ר' דוד משה הנהגה מופתית, הוא מיעט מאד להשתתף בהלוויות. אפילו בהלוויה של רבי אהרן מבעלזא, הוא ישב ברכב כעשרים דקות ולבסוף חזר הביתה. והנה זמן קצר קודם הסתלקותו השתתף ברחובות בהלוויה של קרוב משפחה שנפטר בדמי ימיו".

"למרבה ההפתעה, בשעת הקבורה בבית העלמין ברחובות, הרים הרבי את מקלו וסימן לעבר אזור מסוים בבית הקברות: הייתי רוצה להיקבר פה. צריך לעשות בו חלקה לחסידי קרעטשניף. ויהי לפלא".

"חסידי קרעטשניף ברחובות פנו להנהלת חברה קדישא לבקשת האדמור להכשיר את הקרקע, אך הם התחמקו. אחד מהם אמר: אם תקבלו אישור מרב העיר, יש על מה לדבר. פנינו לאביכם, הגאון רבי שלמה קוק זצ"ל רבה של רחובות - ומיד הוא אמר: מה השאלה, הרבי מקרעטשניף רוצה להקים חלקת חסידים, זהו כבודה של העיר". 

"וכך הוקמה חלקת חסידי קרעטשניף, בה נקברו כבר כמה אדמורים וכמובן האדמור עצמו שנסתלק בפתאומיות תקופה קצרה לאחר מכן במסע לקברי אבותיו ברומניה והוא כבן ארבעים".

"היום", הוסיף האדמו"ר, "יש לחלקה הזו ביקוש אצל חסידים בכל העולם ובוודאי זה גם השתלם כלכלית לחברה קדישא, אבל החלקה הזו הוקמה רק בזכות אביכם, הרב קוק". 

הנוכחים ובראשם האדמו"ר מפרמישלאן וכן בניו של האדמו"ר המנוח האזינו בקשר רב, והוסיפו עוד ועוד על הקשר שהיה בין הגר"ש קוק לאדמו"ר מקרעטשניף זצ"ל.

בסיום הניחום הביע הגרב"צ קוק את התפעלותו מכך שהמנוח הפריח את השממה והגיע לקרית גת כבר בגיל 20.

האדמו"ר מקרעטשניף סיפר לגרב"צ על שלושת נכדיו שהתארסו בשנה האחרונה. "כשבאתי להזמין את אחי המנוח בקרית גת, הוא אמר: החתונה הראשונה באלול - בעזרת השם אני אבוא, לחתונה השנייה בחשוון (כמה ימים לפני פטירתו) - אולי אני אגיע, לחתונה השלישית בשבט - אני כבר לא אוכל להגיע... ויהי לפלא".

ואכן בחתונה הראשונה השתתף ורקד, בחתונה השניה אומנם היה בחיים, אך היה חולה מאד יומיים לפני פטירתו.. לחתונה השלישית הוא כבר לא הגיע כפי שראה...

הרב קוק ניחם את האדמו"רים ואמר: "כמה נחת רוח יש לריבונו של עולם ולאבותיכם הגדולים לראות שכל האדמו"רים יושבים יחד באחדות, וזה בוודאי יקרב את הגאולה". 

האדמו"רים הודו לגרב"צ קוק על הניחום.

חסידות קרעטשניף הגרבצ קוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד