כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אחת ולתמיד

שחקני הקבוצה שמכונים 'היהודים' החליטו לבדוק

קבוצת כדורגל הולנדית ששחקניה מכונים "היהודים", בשל התמיכה היהודית הגדולה לה הם זוכים, החליטו לעשות בדיקת DNA דרך סטראט-אפ ישראלי, אך למרבה הצער הם לא מצאו שורשים יהודיים כלל | "התחילו לקרוא לנו "יהודים" מכיוון שהייתה היסטוריה של יהודים באייאקס", מספר אוהד מושבע

שחקני הקבוצה שמכונים 'היהודים' החליטו לבדוק
שחקני כדורגל צילום: unsplash

ארבעה שחקני קבוצת הכדורגל ההולנדית אייאקס, קבוצה ששחקניה מכונים "היהודים", לאור התמיכה היהודית הגדולה בקבוצה, עשו בדיקת DNA דרך הסטארט-אפ הישראלי MyHeritage (אילן יוחסין). למרבה הצער הם לא מצאו שורשים יהודיים כלל, אלא שפע של גיוון של שורשים, כך מדווח ה'ג'רוזלם פוסט'.

השחקנים ההולנדים דיילי בליינד, ג'ואל וולטמן, קלאס-ואן הונטלאר, ושחקן סרבי דוסאן טאדיץ, עשו כולם את המבחן וגילו תגליות מעניינות.

לטאדיץ נאמר שיש לו כמה מקורות פיניים, כמו גם יוונית ואיטלקית, המבחן חשף כי הקפטן של הקבוצה של אייאקס, נמצא עם שורשים של 50 מדינות שונות.

התוצאות גם הצביעו על כך שלשחקן בליינד, יש כמה שורשים מצפון אפריקה.

בתעודת נישואין שנחשפה ברישומים שיש לחברה גישה לכך, צוין כי סבא רבא של הונטלאר דירק אדריאנוס הונטלאר, היה מעצב רהיטים, וכי אביו בלפור, היה רפד, ואילו חותנו של דירק אדריאנוס היה נגר ואביו צייר.

השחקן וולטמן התבדח שהוא יכול לשחק בנבחרת אינדונזיה, לאחר שנאמר לו שסבא רבא שלו, לאמרט בראכט, שירת בצבא המלכותי ההולנדי של מזרח הודו וסבתא רבה שלו, ג'ייקבה ואן דר קמפ, נולדה באינדונזיה, אז זה היה מושבה הולנדית.

היעדר מוצאם היהודי לא אמור להפתיע. כי לא ברור כיצד אייאקס שהוקמה בשנת 1900 הפכה למזוהה עם היהודים בצורה כל כך חזקה בתחילת שנותיה.

על פי הדיווח ב'ניו יורק טיימס', למועדון היו שני נשיאים יהודים מאז תום מלחמת העולם השנייה, ומדי פעם כמה שחקנים יהודים. והכי חשוב, בעשורים האחרונים, הקבוצה וגם אוהדיה בחרו בכוונה לאמץ זהות יהודית לאחר שהבינו כי יריבים ספורטיביים שלהם השתמשו בקריאות אנטישמיות ועלבונות נגדם.

"לפני כשלושים שנה אוהדי הקבוצות האחרות התחילו לקרוא לנו "יהודים" מכיוון שהייתה היסטוריה של יהודים באייאקס". כך אמר פרד האריס, אוהד הקבוצה לטיימס, "אז לקחנו את זה כנקודת גאווה ועכשיו זה חלק מהזהות שלנו".

פריטים ומזכרות של הקבוצה, הכוללים מגן דוד ודגלי ישראל נמכרים באופן קבוע מחוץ לאצטדיון של הקבוצה על שם שחקן העבר "יוהאן קרויף".

קבוצת הכדורגל אייאקס שחקני כדורגל בדיקת DNA

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד