כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"יאמינו לי או לגרינברג?!"

האשמות קשות נגד ברוכי: "מהלך שנועד ליצור מרמור נגד גרינברג"

סערה שהתחוללה הערב בפתח תקווה נגד ראש העיר מתחלפת בשעות האחרונות בתדהמה - נוכח טענות קשות שעולות נגד נציג דגל בעיר • התושבים: "לא משנה מה אמרנו ומה עשינו, כלום לא עזר, ניסינו לדבר על ליבו ולהסביר לו שבסוף הוא דופק את ציבור הבוחרים שלו"

האשמות קשות נגד ברוכי: "מהלך שנועד ליצור מרמור נגד גרינברג"
רמי גרינברג בספריה שנפתחה צילום: בחדרי חרדים

העיר פתח תקווה סוערת. ראש העיר רמי גרינברג חגג הערב עם ילדי המגזר החרדי את פעילותה המחודשת של הספרייה החרדית העירונית, אך נתקל בביקורת על עצם סגירתה.

נוכח התיעוד שהסתובב בקבוצות הווצאפ של העיר, הגיבו חלקם כי אם ראש העיר לא היה סוגר את המקום, לא הייתה סיבה לחגיגה, חלקם רמזו על האפשרות כי מדובר במהלך מתוכנן שנועד לגרוף אהדה ציבורית.

אלא שבדיקת 'בחדרי' העלתה את הנתון המחפיר הבא: מי שעמד מאחורי סגירת הספרייה הוא בכלל אליהו ברוכי - נציג דגל התורה, שעשה זאת כפי הנראה כדי לייצר מרמור בעיר, כחלק ממאבקו בראש העיר. בדיקת בחדרי העלתה גם, כי המשחקייה ומרכז החוגים עבור ילדי המגזר החרדי נותרו סגורים לציבור, כשגם במקרה הזה ברוכי עומד מאחורי המהלך.

תחילה עם הפרטים: עיריית פתח תקווה מפעילה ומממנת עמותה בשם 'מלאכת מחשבת' שמחזיקה במשחקיות, ספריות וחוגי ילדים ברחבי השכונות החרדיות בפ"ת. חלק מהפעילויות שוכנות במבנים עירוניים, אך חלקם פעילים במבנים שכורים (מכספי העירייה).

עד לחודש אוקטובר פעלה ב'מרכז העיר' משחקייה גדולה ומרכז חוגים לילדים - לצד ספריית ענק עבור ילדי הציבור החרדי. את המקום שכרה העמותה העירונית מעמותה פרטית אחרת, שבשליטת נציג דגל התורה בעיר, אליהו ברוכי.

אלא שבחודש אוקטובר הודיע ברוכי על סירובו להמשיך להשכיר את המבנים לעמותת מלאכת מחשבת, וכי בכוונתו למצוא שוכרים אחרים. בכך טרק בעצם את הדלת על כל פעילויות העירייה עבור ילדי השכונה.

לטענת הגורמים המקצועיים בעיריית פ"ת שטיפלו בשעתו בנושא, "ברוכי שמנהל מלחמה עיקשת נגד ראש העיר מיום כניסתו לתפקיד, פשוט חיפש לדפוק את ראש העיר". לטענת אחד הגורמים, "המהלך הזה נועד ליצור מרמור נגד גרינברג שבשורה תחתונה לא סיפק לציבור פעילויות לילדים". גורם אחר סיפר: "לא משנה מה אמרנו ומה עשינו, כלום לא עזר. ניסינו לדבר על ליבו ולהסביר לו שבסוף הוא דופק את ציבור הבוחרים שלו, ואיך יהיה לו פנים להסתכל עליהם אחרי כן. אך הוא השיב בציניות: "למי יאמינו - לי או לגרינברג?!"

יתירה מכך נודע ל'בחדרי חרדים', כי למרות שלא נמצאו מאז שוכרים אחרים, המשיך ברוכי בהתעקשותו שלא לתת לעירייה להפעיל את המקום לטובת ילדי המגזר.

בשבועות האחרונים, עם תחילת ימי החורף הקרים, החלו להצטבר אצל ראש העיר מאות תלונות ופניות אישיות מצד הורים לילדים ממרכז העיר, כי אין לילדי המגזר להיכן לצאת בשעות שאחרי הלימודים. "בחוץ קר או גשום, ואין חוגים וספריות ומשחקיות" אמרו.

ראש העיר פנה לגורמים הרלוונטיים, והודיע להם כי מבחינתו, אם מישהו מוכן בשביל פוליטיקה להתעמר ככה בילדים, שיצפה לקרב מר וקשה. גרינברג הורה לעצור כל התקציבים לעמותות שבשליטת ברוכי עד שכצעד ראשון לפתרון המשבר, ישיב את פעילות הספרייה. כאמור, המשחקייה ומרכזי החוגים עדיין סגורים לציבור, ול'בחדרי חרדים' נודע כי גרינברג עמל בימים אלו למציאת פתרון שיוביל להשבתם לפעילות. בחדרי חרדים ימשיך לעקוב אחר ההתפתחויות.

פנינו לקבל את תגובתו של ברוכי, ונפרסמה לכשתתקבל.

אליהו ברוכי רמי גרינברג פתח תקווה ספרייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד