י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
טיבי עוקץ את דרעי • צפו

טיבי עוקץ את דרעי: יש כאלו ששותקים ואחר כך מבקשים את קולות הערבים

לאחר שח"כ גפני הביע תמיכה בח"כים הערבים וביקר את דבריו של נתניהו נגדם - חבר הכנסת אחמד טיבי שיבח את דבריו ועקץ על הדרך את אריה דרעי • צפו בתיעוד

טיבי עוקץ את דרעי: יש כאלו ששותקים ואחר כך מבקשים את קולות הערבים
דרעי וטיבי צילום: פלאש 90

בשעה שראש הממשלה ממשיך להוביל את המתקפה כנגד הציבור הערבי בישראל על רקע האפשרות כי כחול לבן יקימו ממשלת מיעוט הנשענת על תמיכת חברי הרשימה המשותפת - גפני גיבה את הערבים וזכה לתשבחות מהח"כים הערבים. לעומתו דרעי לא נדרש לסוגייה ואחמד טיבי עקץ אותו.

במהלך ישיבת ועדת הכספים שהתקיימה הבוקר (רביעי) שיבח טיבי את חבר הכנסת גפני, ״חבר הכנסת משה גפני, אני מוצא לנכון להודות לך על הדברים שאמרת אתמול, הם היו דברים כנים ואמיצים. לא כל חבר בלוק יכול להיות אמיץ. במשך שנים היה אתך שת"פ פורה, ההקשבה שלך לצרכים שלנו הייתה תמיד על השולחן".

טיבי הוסיף, "דבריך היו כל כך חשובים, כי יש מנהיגים של סיעות אחרות בבלוק שעדיין שותקים. הם בד"כ הולכים ליישובים הערבים לבקש קולות". כשהוא כמובן רומז על יו"ר ש"ס השר אריה דרעי. לדבריו, "אתה (גפני) לא עושה את זה, לכן האמירה שלך נכונה וטהורה, טוב עשה הנשיא שהתייחס לדבריך".

טיבי גם הודה לנשיא שיצא בקריאה אמש כנגד ההתקפות על המגזר הערבי, "אני רוצה להודות לנשיא המדינה על דבריו מקרב לב. אני מוכן לשמוע דברים קשים מהנשיא כי הוא אומר את זה בצורה מכובדת, כי יש סגנון לדברים, גם כשיש חילוקי דעות". בנוסף, התייחס טיבי למינוי של גפני לוועדת הכספים ואמר, "אם היה לנו חלק ולו קטן בזה שאתה יושב כאן כ-יו"ר, אני גאה בכך".

כזכור, בפתח דיון בוועדת הכספים שהתקיים אתמול בבוקר (שלישי) אמר חבר הכנסת משה גפני: "במערכת הציבורית אנחנו הופכים את הנציגות של הרשימה המשותפת לדרגה שנייה, כאילו הם לא לגיטימיים. אז אני אומר לכם מבחינתי הציבור הערבי בוודאי, אבל הנציגות הערבית והחברות שלי גם עם חבר הכנסת טיבי וגם עם חברים נוספים ברשימה המשותפת - לגיטימיים".

גפני הוסיף ואמר לחברי הוועדה כי, "חבר הכנסת טיבי נראה לי לפעמים כמו איזה איש 'דגל התורה' כזה, עם הדברים במערכת הציבורית שהוא יודע לעשות". גפני רומז בדבריו על השת"פ האדוק ביניהם שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים'. חבר הכנסת אחמד טיבי השיב לגפני והעיד על עצמו כי הוא "איש דגל ששומר על תורתו".

גפני הוסיף ואמר בדיון הוועדה כי "כאן בוועדה אני אומר מה שאצלנו חושבים רבים. פוליטיקה זה דבר אחד, מערכת היחסים זה דבר אחר - נעלה את הנושא לדיון גם בישיבת סיעת יהדות התורה".

אריה דרעי אחמד טיבי משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד