י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

צו סגירה לשלוחת משרד החינוך הפלסטיני שפעלה במזרח ירושלים

לאור מידע מודיעיני שהוכיח שהרשות הפלסטינית מפעילה שלוחה של משרד החינוך הפלסטיני: השר לביטחון הפנים ארדן הוציא צו סגירה לשלוחה שפעלה מביה"ס "אלאיתאם" במזרח הבירה • השר ארדן: "מתנהל כאן מאבק קשה על עתידה וזהותה של ירושלים וצריך לנקוט בכל צעד אפשרי כדי לסכל את ניסיונות הרש"פ להסית את תושבי מזרח ירושלים כנגד ישראל"

צו סגירה לשלוחת משרד החינוך הפלסטיני שפעלה במזרח ירושלים
ארדן צילום: פלאש 90

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים, ח"כ גלעד ארדן, חתם על צו לסגירת שלוחת משרד החינוך הפלסטיני, שפעלה מתוך בית ספר "אלאיתאם" בעיר העתיקה בירושלים תחת השם "ועד ההורים הפלסטיני", במימון, פיקוח והכוונה של הרשות הפלסטינית. שלוחה זו חתרה באופן אקטיבי תחת ריבונות מדינת ישראל בירושלים, באמצעות ייזום והכוונה של פעולות כוחניות ואלימות.

בשנת 2018 אישרה ממשלת ישראל תכנית חומש לפיתוח מזרח ירושלים, שחלק ניכר ממנה מיועד לעידוד בתי ספר במזרח ירושלים לעבור מלימוד תוכנית הלימודים הפלסטינית ללימודי התוכנית הישראלית. על מנת להיאבק בהכנסת תוכנית הלימודים הישראלית לבתי הספר, הרש"פ החליטה בתגובה להחלטה זו, להשקיע מאמצים כדי להגביר עוד יותר את מעורבותה במערכת החינוך במזרח ירושלים ולקדם חינוך לאומי פלסטיני. פעילות זו מפרה את החוק, האוסר על הרשות לפעול בתוך תחומי מדינת ישראל, ומסמיך את השר לביטחון הפנים למנוע זאת ע"י הוצאת צווים.

החלטת השר ארדן מתבססת על המידע המודיעיני של משטרת ישראל ועל המלצתה ומגובה ע"י הגורמים המשפטיים במשרד לביטחון הפנים. בשנים האחרונות נקט השר ארדן מדיניות תקיפה כנגד פעילות הרשות הפלסטינית בשטחי מדינת ישראל וחתם על מספר חסר תקדים של צווים להגבלת כל פעילות של הרש"פ. השר ארדן יזם תיקון חקיקה שיקבע שארגון פעילות אסורה המפרה את ריבונות ישראל כאמור הינו עבירה פלילית שעונשה עד שלוש שנות מאסר.

השר ארדן: "ממשלת ישראל משקיעה מאמצים ותקציבים רבים כדי להיאבק בהשפעה הפלסיטנית במזרח העיר. הפעילות אותה הורתי למנוע מהווה עליית מדרגה בניסיונות הרשות הפלסטינית להתערב בחינוך ילדי מזרח ירושלים ולהחדיר תכני הסתה למערכת החינוך הישראלית. קו ישיר מחבר בין פעולות אלו לבין קייטנות הטרור והאדרת המחבלים שהרשות מממנת. אמשיך לחזק את הריבונות והמשילות הישראלית בכל חלקי ירושלים ולמנוע כל ניסיון פלסטיני לייצר דריסת רגל במזרח העיר".

גלעד ארדן צו סגירה הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד