י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
אחרי ההסתה הקשה

ראשי יהדוה"ת תוקפים: 'מי אתה בכלל. אפס'

לאחר דברי ההסתה הקשים אותם אמר יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה, כשבדבריו תקף באופן חסר תקדים את הציבור החרדי, נציגיו ואף דיבר סרה על האדמו"ר מסאטמר המבקר בארץ, סיעת יהדות התורה התכנסה ותקפה • "מופע אימים מביש ומכוער שהנפיק ליברמן"

ראשי יהדוה"ת תוקפים: 'מי אתה בכלל. אפס'
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

תחת ההלם מתצוגת ההסתה שהנפיק יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן בישיבת הסיעה, התכנסה סיעת יהדות התורה בכנסת והגיבה לדבריו הקשים.

יו"ר יהדות התורה יעקב ליצמן פתח ואמר: "היינו עדים היום למופע אימים מביש ומכוער שהנפיק איווט ליברמן רצוף בשקרים, מלא בורות ושנאה, שלא היתה מביישת את גדולי שונאי הדת ומסורת ישראל מכל הזמנים. לצערי ניתן לומר שהאנטישמיות התגלתה היום מחדש".

"בימים בהם נשיא המדינה קורא לסובלנות והימנעות מפסילת ציבורים" אמר ליצמן, "אנו רואים היום בכנסת מפלצת של שנאה תהומית שאינה מתקבלת על הדעת וההיגיון".

"לפני שישמיץ את החרדים בפעילות נגד המדינה, שיעשה חשבון נפש עם עצמו איך שיתף פעולה איתנו לאורך השנים, השיג איתנו תקציבים, התחנן לקולות שלנו ושלח שליחים לרבנים שלנו" אמר ליצמן.

"אני קורא למנהיגי הציבור בישראל לקחת אחריות לפני שנגיע למצב בו חרדים ייפגעו כתוצאה מההסתה הקשה והמכוערת של ליברמן".

ח"כ ‏גפני אמר בישיבת הסיעה, כי "ליברמן כשל לחלוטין בכל התקופה האחרונה, הוא הוביל לבחירות ראשונות ואז לבחירות שניות ועכשיו לשלישיות, והוא לא יודע לצאת מזה טוב אז מנסה לעשות סיבוב על הציבור החרדי".

"האיש הזה צריך לעזוב את המערכת הפוליטית" קובע גפני, "הבריון השכונתי הזה לא יכתיב לנו את אורח חיינו. לא שמענו מעולם דבר כזה בכנסת ישראל, היינו במערכת יחסים קרובה איתו ולא הכל אנחנו יכולים לספר".

"האיש הזה פשוט אנטישמי. מה הוא רוצה מילדים חרדים, ומלומדי תורה. אנחנו ניקח הכל בחשבון. אסור שיהיה בפוליטיקה הישראלית, הוא בא להטיף לנו מוסר? לנו?".

"היום בבוקר בוועדת הכספים" מסבר חבר הכנסת גפני, "העברנו את הפיצוי למסעדנים לבעלי האולמות בעוטף עזה, הוא בכלל יודע מזה? אתמול הפחתנו את המס מרכבי ההיברידי, הוא יודע מזה בכלל? מה הוא עשה ב20 השנים שלו בכנסת? כלום! רק מסית ומסית נגד ציבור בישראל".

"אנחנו נבחן את הדברים גם משפטית, לא נשחק לידיים שלו, ליברמן - של נעליך מעל רגליך, מי אתה בכלל. אפס!"

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "אני כבר שנים רבות מלווה את השיח נגד החרדים בישראל. אבל כזו אנטישמיות טרם ראיתי. כל זה עשה ליברמן כדי לכסות על הפשע של הליכה פעם שלישית לבחירות תוך בזבוז של מיליארדים מכספי ציבור".

"ליברמן הציע לשלול את הזכות של הציבור החרדי. החברה הישראלית לא אנטישמית והיא לא תיתן לו קולות".

ח"כ אורי מקלב בישיבת הסיעה בתגובה לדברי ליברמן מוקדם יותר: "מסיבת עיתונאים זו מחזקת את ישראל ביתנו אך אנו חייבים את זה לציבור הבוחרים שלנו, הציבור החרדי עומד למרמס בכל רחבי הארץ בעקבות ההסתה הפרועה של ליברמן".

"הבעיה כעת אינה הציבור החרדי, האם הכל הסתדר בין גנץ לנתניהו שמגעים להאשים את הציבור החרדי? - ישראל ביתנו הם מפלגה מושחתת אשר חבריה נמצאים בהליכים משפטיים ומדברים על הציבור החרדי מבלי להביט במראה על עצמם. הגוש הוא דבר לגיטימי ונשמר אותו".

 

 

יהדות התורה יעקב ליצמן משה גפני אורי מקלב אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד