י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בחירות ביום ההילולא של ר' מיילך > פרסום ראשון

החשש החרדי מתאריך הבחירות והדיל שנרקם עם 'הרשימה המשותפת'

הבחירות כנראה עובדה מוגמרת ובסיעות החרדיות מסתערים לבלום תאריך שישחק לרעתם, כאשר במפלגה האשכנזית כבר זיהו את התאריך האופציונלי היחיד לבחירות כבעייתי וכבר בונים לסכל אותו יחד עם הח"כים הערבים | חשש שהמונים ימריאו לליזענסק ויוותרו על זכות ההצבעה

החשש החרדי מתאריך הבחירות והדיל שנרקם עם 'הרשימה המשותפת'
ליז'ענסק צילום: דוברות איחוד הצלה

כשמערכת בחירות שלישית נראית כעובדה מוגמרת ובמערכת הפוליטית כבר החלו לדון על התאריך בו יתקיימו הבחירות, כשהפעם לא ניתן לשנותו משום שהוא נקבע בחוק היסוד שהבחירות יתקיימו 90 יום מאז שהכנסת תפוזר דהיינו ב-3 במרץ 2020.

אלא שקיימים כמה קשיים בתאריכים המסתמנים שלא ניתנים לשנותם בחקיקה, שכן הכנסת לא מתפזרת על בסיס חוק לפיזור הכנסת, אלא על בסיס חוק היסוד שחוקק עם קום המדינה ובסיעות החרדיות מחפשים פתרון לתאריך שישרת את טובתם.

על פי הנקבע, הבחירות צפויות להתקיים ביום שלישי ז' אדר תש"פ, אלא שהם יידחו, כאשר באותו היום מציינים בישראל את יום הזיכרון לחללי ישראל שמקום קבורתם לא נודע, וביום שלישי שלאחר מכן חל י"ד אדר - חג הפורים ולכן נותר רק התאריך של ה-17 במרץ, שהוא תאריך מצוין עבור המגזר הכללי.

אלא שבסיעות החרדיות זיהו מיד את הבעיה, שכן באותו היום - כ"א באדר, מציינים בעולם החסידות את יום הסתלקותו של הרה"ק רבי אלימלך מליז'ענסק הטמון בפולין ואלפי חרדים ממריאים לפקוד את ציונו הידוע כמקום המסוגל לפעול בו ישועות, כאשר בסיעות החרדיות מודאגים שאלפי החרדים לא יוותרו על ההילולא ויעדיפו לוותר על זכותם הדמוקרטית לבחור - מה שעלול לפגוע בכוח החרדי.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במהלך ישיבת סיעת 'יהדות התורה' שהתקיימה היום, דנו בתרחישים, כאשר הם סיכמו כי במקרה ואכן ילכו לבחירות והדבר יהיה לעובדה מוגמרת, הם ימהרו להגיש חוק לפיזור הכנסת, כאשר רק במקרה כזה של חוק לפיזור הכנסת, ניתן לשלוט בקביעת תאריך הבחירות, כאשר בסיעות החרדיות בונים על תמיכת חבריהם מ'הרשימה המשותפת', שגם הם מעוניינים שהבחירות תתקיימנה לאחר חג הפסח.

הדבר עלול לשחק גם לטובתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שבמידה ויוגש נגדו כתב אישום, הוא יעדיף להיות כמה שיותר זמן במערכת בחירות ולכן בסיעות החרדיות יצליחו לגייס את כל סיעות הימין ליוזמתם כדי שיום הבחירות לא יהיה ביום ההילולא של הרבי ר' אלימלך זי"ע.

בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020 המפלגות החרדיות יהדות התורה רבי אלימלך מליזענסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד