כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הקרב על כפל תשלומים למשגיחי הכשרות

חוק חדש מבית מדרשה של 'ישראל ביתנו': הפרטת שירותי השגחה בכשרות • הגר"ש עמאר ונציגו של שר הדתות נפגשו עם מציעת החוק: "מבינים הבעיה. נמצא מתווה שיהיה מקובל"

הגר"ש עמאר בפגישה עם ח"כ שמטוב
הגר"ש עמאר בפגישה עם ח"כ שמטוב

בעוד חוק צוהר מתקדם בגיבוי ועדת חוקה חוק ומשפט בראשות ח"כ דוד רותם מ'ישראל ביתנו', חוק נוסף מאיים על שלוות סיעת ש"ס, שמאז הבחירות האחרונות עסוקה ב'כיבוי שריפות' של חוקים (גיור, גיור צבאי) ותקנות (קריטריון מיצוי כושר השתכרות) מבית מדרשה של 'ישראל ביתנו'.

באווירת ערב בחירות העומדת לנשוב בחוזקה במושב הקיץ הקרוב, סביר להניח שנהיה עדים לניסיונות גוברים והולכים לחוקק חוקים שלא תמיד יהיו 'אהובים', בלשון המעטה, על המפלגות החרדיות.

בשבועות האחרונים צפה הצעת חוק נוספת. הפעם היא מקודמת בידי ח"כ ליה שמטוב. ההצעה, שכותרתה "הפרטת שירותי השגחה בכשרות" מבקשת לבטל את כפל התשלומים למשגיחי הכשרות במסעדות, בתי מלון ואולמות אירועים.

לדברי ח"כ שמטוב, בעלי עסק רבים במדינת ישראל נאלצים לקבל תעודות כשרות מגופי בד"צ, היות והכשרות הניתנת על-ידי הרבנות אינה מספקת את דרישת הציבור. הדבר מביא, לדבריה, לתשלום הוצאות כפול מצד בעל העסק עבור תעודות הכשרות, שנאלץ לשלם הן לרבנות הראשית והן לגופים הנוספים המעניקים לו את ההשגחה.

בש"ס, כמו גם ברבנות הראשית, חוששים מהחוק, ואולי בשל כך מיהרו אתמול (ג') להיפגש עם הח"כית בלשכתה. אל הפגישה הגיע הראשל"צ, הגר"ש עמאר, בעוד שר הדתות יעקב מרגי בחר לשלוח את עוזרו הבכיר ניסים אלקסלסי. במהלך הפגישה סוכם כי יוקם 'שולחן עגול' בו ישתתפו צוותים של בכירי הרבנות הראשית, אנשי המשרד לשירותי דת, נציגי הבד"צים וצוות לשכתה של ח"כ שמטוב.

במהלך הפגישה אמר הרב עמאר לח"כית, כי הוא מבין את "גודל הבעיה שהובילה אותה ליזום את הצעת החוק". הרב הוסיף כי המצב הכלכלי בישראל אכן קשה ולכן צריך לבחון פתרונות שיקלו עם בעלי עסקים. שמטוב, מצידה, הודתה לו על האוזן הקשבת ועל הרצון לתווך בהליך קידום החוק, והסבירה כי הרעיון להגיש את הצעת החוק הגיע מפניות של בעלי מסעדות ואולמות, שמתקשים לעמוד בנטל תשלום כפל הכשרויות.

הרב הדגיש כי על הצוות יהא למצוא דרך לקדם את הצעת החוק בלי לפגוע בתשלום האגרה השנתית מתוקף חוק מניעת הונאה בכשרות. "אני מבין אתכם ומאמין שימצא מתווה שיהיה מקובל על כל הצדדים", אמר.

אלקסלסי, יועצו הבכיר של השר, אמר כי אם השיחות יישאו פרי, החוק יזכה לתמיכת השר ומפלגתו. "בסיס ההצעה טוב אך יש מספר נקודות עליהן נצטרך לגשר", סיכם.
ישראל ביתנו ליה שמטוב כשרות יעקב מרגי הרב עמאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד