י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
משפחה זה הערך

כוכבת הילדים: "רוצה להתקרב לדת, להפסיק להופיע בשבת"

כוכבת הילדים, מיכל הקטנה, בראיון אישי בו היא משתפת על דרכה ועל רצונותיה העתידיים: אני אוכלת כשר, מקפידה על טהרת המשפחה ואני רוצה להפסיק להופיע בשבתות

כוכבת הילדים: "רוצה להתקרב לדת, להפסיק להופיע בשבת"
זיקוקים צילום: unsplash

בראיון לתקשורת, משתפת מיכל ויצמן, הידועה בשם הבמה שלה, 'מיכל הקטנה', את הדרך שהיא רוצה לעשות: להתקרב לדת ולהפסיק להופיע בשבת. הכתבה עליה התפרסמה בעיתון 7 ימים ושם היא פירטה את כוונותיה, כולל התייחסות למספר הילדים.

"יותר קל לגדל ארבעה ילדים מאשר אחד", אמרה מיכל. "יש לך כבר אסטרטגיה ברורה, אתה יודע עם מה להתמודד. כמו שיותר קל לי להופיע 15 פעמים ביום מאשר הופעה אחת כי אני בכושר, בדרייב, בעניינים. אני יודעת להגיע לשיא רק שאני בלחץ. עובדה שחזרתי חמישה ימים אחרי לידה לבמה, כשנולדו התאומים. חטפתי על זה ביקורת קשה, אבל אם הייתי מקשיבה למי שמותח ביקורת לאן הייתי ממריאה? 

בכלל, מי אתם האנשים האלה שמבקרים אותי מתי ואיך חזרתי אחרי הלידה? מישהו יכול להגיד לי איך אני מרגישה? הייתה לי לידה מאוד קשה. התחלתי רגיל, הלידה הסתבכה ונגמרה בניתוח קיסרי חירום. ירד לי הדופק והייתי בסכנת חיים. כשהתעוררתי מהניתוח וקיבלתי במתנה שני ילדים בריאים, והייתי בסדר, הרגשתי מבורכת כל כך, שהאדרנלין שלי ניצח כל כאב. היה נראה לי הכי טבעי לחזור לבמה מהר. אם הייתי נשארת יום אחד בבית היו מאשפזים אותי בדיכאון אחרי לידה, מחלקת טראומה".

מיכל ויצמן, שהגיעה מבית מסורתי, היא בת לאב שחזר בתשובה לפני 15 שנה ואמא לא דתייה, אם כי מכבדת את האב בדרכו שלו. "אני רוצה להתקרב לדת", אומרת מיכל. "אני מאוד מכוונת להגיע למצב שבו אני שומרת שבת, ואני בתהליך של התחזקות. אני מקפידה לשמור טהרת המשפחה, אוכלת כשר, תמיד יש קידוש בבית. יש לי רב אחד שאני לא זזה בלעדיו קרוב לחמש שנים, הרב יוסף ברבי. הוא מכוון אותי בדברים שאני מתלבטת לגביהם, למשל מתי להוציא הצגה חדשה לדרך. אני מתייעצת איתו על כל דבר. הייתה לי הרבה זמן רטיבות בבית ולא מצאתי את המוקד, מאיפה זה מגיע. הוא כיוון אותי, החלפתי מזוזות, הוא אמר לי לבדוק במזגנים והבעיה אכן הייתה שם. אני לא לומדת תורה עדיין, אבל אולי אעשה את זה בעתיד. אני עדיין מופיעה בשבתות והייתי מעדיפה שלא. אבל זה תהליך, ואני רוצה שכשזה יבוא, זה יבוא ממקום של אמת, של שמירת שבת של ממש, לא רק כהכרזה של אני לא מופיעה בשבת. אני גם לא אהפוך את המשפחה ביום אחד, גם שם זה תהליך. אני גם לא מגיעה לדת בגלל שאני מחפשת תשובה או כי אני במשבר. בדת יש הרבה דברים בריאים".

 את הראיון היא מסיימת במשנתה המאוד ברורה לגבי משפחה, ממרומי 20 שנות נישואיה. "הדבר היחיד שאין לו באמת תוקף זו המשפחה. זו העבודה הכי קשה שיש בעולם ואני יכולה לומר שאני עובדת בזה היום ברמה השעתית. כל הזמן עובדת בלשמר ולחזק את המשפחה, לגבש אותה, לבדוק, לדבר, וזה מפעל חיי".

 

 

שמירת שבת טהרת המשפחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד