י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הורים משתפים בדרך הנכונה לגמול ילדים ממוצץ

לא מעט הורים עומדים תוהים ונבוכים מול הדרך הנכונה לגמול את הילד ממוצץ • להעלים? לחכות? מה לעשות? • אספנו מגוון עצות של הורים מומחים ואולי הפתרון שלכם יימצא בין השורות

הורים משתפים בדרך הנכונה לגמול ילדים ממוצץ
מוצץ צילום: pixabay

לא מעט הורים מוצאים את עצמם מול הדילמה: לגמול את הילד מהמוצץ או שמא להשאיר אותו עוד קצת עם הדבר המרגיע והמבורך הזה? כשהם קטנים, המוצץ מציל אותנו במובן מסוים. אם כי כאשר הילד גדל, התופעה מתחילה להדאיג.

אם כן, מה עושים וכיצד?

אספנו עבורכם מגוון המלצות ממומחים ומהורים מומחים.

  • ודאו שהילד בשל לתהליך הגמילה – אל תשכחו כי מדובר באמת בגמילה והיא עלולה להיות לא פשוטה עבור הילד. הוא יבכה, ישתולל, יהיה עצוב ואנחנו צריכים לעזור לו להירגע.
  • בחירת מועד מתאים – קחו את הזמן הכי רגוע בשנה. לא בעת מעבר גן או דירה, לא בזמן לידת אח נוסף במשפחה, אפילו לא בזמן מעבר דירה. תנו לילד את התנאים הכי רגועים לתהליך.
  • שיתוף לצד נחישות – דברו עם הילד באופן פתוח על התהליך, ספרו לו מה הולך לקרות וגם שכנראה יהיה לו קשה. בד בבד זה הזמן לקבוע את הגבולות הנחושים: לא לאפשר לו לדבר אתנו כשהוא מוצץ את המוצץ ולהסביר לו שאיננו מבינים אותו באופן הזה.
  • עידוד - נסו לגרום לילד להשתמש פחות במוצץ ובכל פעם כזו עודדו אותו באופן אמיתי, ספרו לו כמה אתם מעריכים את המאמץ שלו. אפשר בהחלט לעשות מבצע עם פרסים.
  • אמון – אל תעשו צעדים דרסטיים מיוזמתכם. אל תעלימו את המוצץ ותספרו לילד סיפורים. להפך, את התהליך תעשו יחד איתו. אפשר לעשות טקס זריקת מוצץ – לא לפני שקבעתם עם הילד יום ותאריך לזמן הזה, כדי לתת לו זמן עיכול לנושא. במידה וקבעתם זמן לטקס זריקת המוצץ, זכרו כי כשיהיה לו קושי לאחר מכן, תצטרכו לעזור לו להתמודד, בלי להחזיר את המוצץ.
  • סבלנות זה לחלוטין שם המשחק – מוצץ הוא מוצר שמשמש אותנו מרגע שהתינוק נולד, עוזר לנו, עוזר לילד, ולהיפרד ממנו לחלוטין לוקח זמן. חזקו את הביטחון העצמי של הילד, עזרו לו להאמין שהוא יכול, ודאו שאתם בעצמכם מאמינים שאפשר כבר בלי המוצץ, ואחרי כל ההכנות, חיזוק הביטחון, העצמת האמון, קביעת הטקסים וכו', רק אז תעשו את הצעד האחרון שהוא זריקת המוצץ. אל תיבהלו מהקושי של הילד. תנו לו להתמודד, תהיו שם כדי לתמוך בו – וגם זה שלב שיעבור.
מוצץ מוצץ עד גיל מאוחר גמילה ממוצץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד