ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
למען קידום השבט

המלך האפריקאי בוחן שיתופי פעולה עם סטארטאפיסיטים חרדים

מלך שבט הזולו באפריקה המבקר בישראל לחופשה משפחתית, נפגש עם קבוצת סטארטאפיסטים חרדים והתעניין בפיתוחים שיוכלו לקדם ולפתח את בני שבטו 

המלך האפריקאי בוחן שיתופי פעולה עם סטארטאפיסיטים חרדים
מלך זולו זוולקה מת'תווה בביזמקס צילום: יח"צ

מלך זולו זוולקה מת'תווה (King Elijah of the mthethwa tribe). נפגש עם קבוצת סטארטאפים חרדים במתחם 'ביזמקס' בירושלים, לשם בחינת השקעות ושיתופי פעולה עם המשתתפים בתוכנית 'ביזלאבס' - חממה לסטרטאפים חרדים בשלבים מתקדמים.

שבט הזולו מונה כ-10 מיליון בני אדם, מה שהופך את השבט לקבוצה האתנית הגדולה בדרום אפריקה. לפני למעלה משנה ערך המלך ביקור רשמי בישראל, וכעת הוא שוהה בישראל לרגל חופשה משפחתית ובחינת הזדמנויות עסקיות שיסייעו בפיתוח ארצו ועידוד הקידמה בקרב בני שבט הזולו.

החברות שנפגשו עם המלך והציגו את הפיתוחים הטכנולוגיים שלהם, עוסקות ביזמות בתחומי הבריאות, החקלאות והסייבר. בתחום החקלאות בחן המלך חברת אגרוטק המפתחת ומייצרת פתרונות אפקטיביים וירוקים לפטריות ומחלות הפוגעות ביבולי חקלאות וחברה נוספת מתחום ה-GreenTech שמפתחת טכנולוגיה זולה ונקייה לייצור גז ממים, טכנולוגיה שמאפשרת להעריך את חיי המדף של ירקות ופירות בצורה משמעותית וכך לתרום לפתרון במשבר המזון העולמי.

בתום סבב המפגשים עם הסטארטאפיסטים, אמר המלך שהוא ידאג להמשך הקשר עם המיזמים הטכנולוגיים שיכולים לתרום רבות לכלכלת ארצו. "כל אחד מהסטארטאפים האלה יכול לסייע באופן מיידי לאנשים אצלנו, בין אם זה ביישום בבתי חולים לסובלים מכאבים כרוניים או לחקלאות המזערית שנפוצה מאוד בקרב השבטים. המודל שנוצר בביזמקס הוא מודל מעורר השראה שמקדם יזמות פורצת גבולות, ואנחנו נבחן דרכים להעתיק את המודל הזה גם אצלנו בממלכה בדרום אפריקה", אמר המלך.

לדברי גיל שורקה מנכ"ל חממת ביזלאבס: "ההתעניינות העולמית ביזמות ההייטק הישראלית חוצת גבולות. אנו גאים לארח את בן המשפחה המלכותית מדרום אפריקה ולהראות לו כיצד ההייטק החרדי מייצר רעיונות יצירתיים שיכולים לסייע לכלל האנושות. זאת תעודת כבוד לתעשיית ההייטק הישראלי בכלל והחרדי בפרט שהמלך בחן שיתופי פעולה עם מיזמים בתחום החקלאות, בריאות, סייבר ותחומים אחרים שישמשו את הפיתוח הכלכלי של השבט ושל ארצו".

ביזמקס סטארט אפ סטארטאפ חרדי סטארטאפים מלך זולו זוולקה מת'תווה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד