י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקרב על כתבי היד

רוסיה: צו מעצר למנהל ספריית אגודת חסידי חב"ד

בהסלמת המחלוקת המשפטית בין רוסיה לארצות הברית בנוגע לאוסף של ספריית משפחת שניאורסון, ביקשו התובעים במוסקבה צו מעצר לרב אמריקני

רוסיה: צו מעצר למנהל ספריית אגודת חסידי חב"ד
ספרים עתיקים צילום: pixabay

צו המעצר הוצא אתמול (רביעי) ברוסיה למנהל ספריית אגודת חסידי חב"ד, הרב שלום בער לוין. כך דווח אתר החדשות הרוסי MK.UR על פי הדיווח הוא מבוקש על כל "שלא החזיר רכוש תרבותי" לרוסיה.

על פי הדיווח, המהלך קשור לשבעה כתבי-יד מספריית שניאורסון, אוסף היסטורי של 12,000 ספרים ו -50,000 מסמכים על שמו של הרב יוסף יצחק שניאורסון, מי שהיה האדמו"ר השישי בשושלת חב"ד, והיה האדמו"ר של חסידות חב"ד עד פטירתו בשנת 1950.

הארכיון הממלכתי של רוסיה מחזיק את האוסף במוזיאון היהודי במוסקבה. בשנת 2013, שופט בארה"ב הורה לרוסיה לשלם 50,000 $ ליום קנס בגין אי כיבוד פסק הדין משנת 2010 של בית המשפט המחוזי בארה"ב בוושינגטון, שהורה לרוסים למסור לחב"ד בניו יורק את כל הספרייה.

אולם רוסיה מתעקשת שהספרייה היא חלק מהמורשת הלאומית שלה. בשנת 2014 בית המשפט ברוסיה דרש מהספרייה האמריקאית של הקונגרס להחזיר למוסקבה שבעה כתבי עת יהודיים יקרים, וקבע כי על הספריה האמריקאית לשלם קנס אדיר על כל יום שהם לא משיבים את הכתבים.

חב"ד רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד