י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שוחד, מרמה והפרת אמונים

חוות דעת: להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן

בשבועות הקרובים תוגש לפרקליט המדינה שי ניצן חוות דעת לפיה יש להעמיד לדין את חבר הכנסת דוד ביטן מהליכוד בחשד לעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים

חוות דעת: להעמיד לדין את ח"כ דוד ביטן
דוד ביטן צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

פרקליטות מיסוי וכלכלה תגיש בשבועות הקרובים חוות דעת לפרקליט המדינה שי ניצן, לפיה יש להעמיד לדין את חבר הכנסת דוד ביטן בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, וזאת במסגרת כמה פרשות שבהן הוא מעורב. כך דווח ב'ערוץ 13'.

כזכור, לפני כחצי שנה, בתחילת חודש מרץ האחרון, הודיעה המשטרה כי מצאה תשתית ראייתית נגד חבר הכנסת ביטן והמליצה להעמידו לדין על אישומים בסעיפי שוחד, מרמה, הפרת אמונים והלבנת הון.

לצד ההמלצה על העמדתו לדין, המליצה המשטרה להעמיד לדין עוד עשרות מעורבים בפרשה 1803, שנגדם התגבשה תשתית ראייתית להגשת כתב אישום, בהם ראש עיריית ראשון לציון לשעבר דב צור, המשנה לראש עיריית תל אביב-יפו ארנון גלעדי, וחברת הנדל"ן דניה סיבוס והמנכ"ל שלה רונן גינזבורג. 

בדיווח נאמר, כי בידי הפרקליטות מצוי חומר רב התומך בהמלצה להעמיד את ביטן לדין, אך ההחלטה הסופית תתקבל על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

על פי הדיווח ב'ערוץ 13', החשד בפרקליטות הוא כי אנשי עסקים וקבלנים נהגו להעביר לחנות הרהיטים "מצדה", בבעלות חברו של ביטן, את כספי השלמונים ובתמורה היו מקבלים חשבוניות פיקטיביות על קניית רהיטים לכאורה. חברו בעל החנות, הפך לעד מדינה וחשף את השיטה. שיטה נוספת לקבלת כספים הייתה באמצעות גלגול כספי תרומות דרך פריטת המחאות בשוק האפור. סך הסכומים שהועברו לו על פי החשדות 430,000 שקלים.

דוד ביטן שי ניצן שוחד שוחד ומרמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד