י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לא בפעם הראשונה

הרשת הציגה מוצרים פוגעניים ועוררה סערה

רשת הקמעונאות אמזון עוררה סערה בימים האחרונים כשאר הציגה ללקחותיה, מוצרים שונים למכירה, כשעליהם מוטבעת תמונה מפסי הרכבת בכניסה לאושוויץ. המוזיאון באושוויץ שיגר מחאה חריפה והפריטים הוסרו | אולם זו לא הפעם הראשונה שהרשת פוגעת ברגשות 

הרשת הציגה מוצרים פוגעניים ועוררה סערה
פריטים שנמכרים באמזון עם תמונות מאושוויץ צילום: באדיבות המצלם

קישוטים הכוללים פותחן בקבוקים ובהם תמונות של מחנה ההשמדה אושוויץ נמכרו ברשת הקמעונאות העולמית 'אמזון', ועוררו סערה כלפי הרשת.

אלפים שיגרו ביקורות ותלונות חריפות בפני 'אמזון', על כך שהעזה להציג פריטים פוגעניים שכללו את תמונת פסי הרכבת המפורסמת המובילים לכניסה לאושוויץ, שם נרצחו למעלה ממיליון יהודים. גם מטעם האחראים על מוזיאון אושוויץ בפולין, פנו בבקשה מאמזון להסיר את הפריטים.

מטעם הנהלת מוזיאון אושוויץ נכתב, כי "מכירת קישוטים לחג המולד עם תמונות אושוויץ לא נראית מתאימה, אושוויץ על פותחן בקבוקים זה די מטריד ולא מכבד, אנו מבקשים מאמזון להסיר את הפריטים של אותם ספקים", הפריטים הוסרו בסופו של דבר, אולם נכון לשעה זו אותו מוכר עדיין פעיל באמזון.

יצוין כי זו לא הפעם הראשונה ש'אמזון' מוכרת פריטים שמבזים את קורבנות השואה. בעבר מכרה חולצה שעליה תמונה של יהודי שנרצח בשואה. עם תמונה מפורסמת מאד, בו הוא נראה רגע לפני שנורה למוות על ידי נאצים.

התמונה המוכרת נקראת "היהודי האחרון בויניציה שבאוקראינה" והיא נמכרה על גבי חולצה לפני מספר חודשים, כאשר תחת התמונה בפירוט המוצר נכתב, שמי שילבש את החולצה הזו יבלוט בקהל ויהנה מקפוצ'ון נוח במיוחד שעשוי מ-100% כותנה.

עוד רשת שעוררה בעבר סערה, היא רשת 'זארה' כשמכרה חולצת פסים שעליה טלאי צהוב.

החולצה, שמחירה היה 79.90 שקלים, נמכרה תחת הקטגוריה "חזרה לבית ספר" והוצעה למכירה עבור ילדים בני שלושה חודשים עד שלוש שנים. התיאור שלה באתר היה: "חולצת שריף עם פסים".

גולשים ישראלים שנתקלו בפריט לא הבינו מה הקשר לשריף, שאמור ללבוש כוכב מחומש ולא מגן דוד צהוב.

ב"זארה ישראל" מיהרו להתנצל ומסרו אז כי "הפריט המדובר מקולקציית 'Cowboy Collection' לתינוקות עוצב בהשראת דמות השריף מסרטי המערב הפרוע. בפריט זה ניתן לראות כי על הכוכב מצוינת המילה 'שריף'. גם אז הרשת הסירה את המוצר מהקטלוג.

אמזון אושוויץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד