י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חריגה בנוף

הזמרת החרדית שקיבלה אישור לשיר בפומבי

היא מתראיינת בשמה הפרטי בלבד כדי לשמור על פרטיות, ומסבירה את הפירושים שלה לשירת נשים בציבור. את שם הרב שנתן לה אישור לשיר היא לא חושפת אך מאז אינה יורדת מהבמה

הזמרת החרדית שקיבלה אישור לשיר בפומבי
מיקרופון. אילוסטרציה צילום: pixabay

הזמרת נרקיס היא אולי אחת הדמויות הכי עלומות, שהצליחו לגרום להרבה מאוד גבות להתרומם, ולא בכדי. בראיון שנתנה לאתר Mako, היא מספרת על הדרך שלה, עד לקבלת אישור מהרב שלה, לשיר בפני קהל, לא נשים בלבד.

לדבריה, הרב הסכים להיות הראשון, אבל לא להיחשף בשמו. "הרבה נשים מתקשרות אלי ומבקשות לדעת מי זה, שגם הן יקבלו אישור. אבל אני לא יכולה למסור את השם שלו", היא אומרת וכשנשאלת האם אינה רוצה לפרוץ דרך לאחרות, היא מסבירה: "האישור שקיבלתי הוא לא הלכה לכולן. אני מאוד מאוד נזהרת במה שאני אומרת, זה נושא רגיש ובסוף אני זו שחוטפת את הכדורים".

"לי אין שום טרוניה לאף אחד, רק כאב בלב למי שלא מבין את הדרך שלי. מצד שני אני מבינה, גם אני הייתי מרימה גבה לפני חמש שנים מאישה חרדית ששרה ברדיו. אבל יש לי את הפרשנות שלי ל'קול באישה ערווה".

ואת הפירוש שלה היא מסבירה: "מבחינתי, התורה התכוונה למשהו עמוק, משהו מעבר. הכוונה היא שכשאישה שרה זה בא מהמקום הכי עמוק, מהנשמה שלה, כי אישה יותר רוחנית מגבר. התורה יודעת שקולה של האישה חושף רובד מהנשמה שלה שהוא מאוד מאוד עמוק. התורה לא אמרה שאישה צריכה להתבייש במשהו בשום צורה שהיא. הדת עצמה היא פמיניסטית. לקדוש ברוך הוא מאוד אכפת מהאישה".

נרקיס, שמסתובבת כזמרת ללא שם משפחה, כדי לשמור על פרטיות, חושבת שאנחנו בתקופה חדשה. "ימות המשיח או העידן הטכנולוגי. האישה היום במרכז ואם היא מרגישה עוולה היא עושה בלגן כמו שהיה עם הקונצרט של הרב פיהרר, נשים עושות סטופ, הן רוצות שיראו אותן וזו זכותן".

נרקיס, שדמותה נראית חרדית לחלוטין ולראשה שביס, נולדה לפני 38 שנה לאם תימניה ואב כורדי, משפחה דתית לאומית מהתנחלות נצר חזני. בגיל 18 היא למעשה חזרה בשאלה, וכעבור מספר שנים חזרה בתשובה והפכה לחרדית, נישאה וילדה שני ילדים. כיום מגדירה עצמה כזמרת חרדית עם אישור מהרב לשיר בפני גברים.

היא מוציאה דיסקים ומסתובבת ברחבי הארץ להופעות ומרגישה כי היא מממשת את עצמה, בלי לוותר על החלומות.

 

שירת נשים זמרת זמרת חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד