י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
קואליציה מקיר לקיר

מיאיר לפיד ועד אחמד טיבי: "עצרו את אפליית החינוך המיוחד החרדי"

קואליציה מקיר לקיר למען ילדי החינוך המיוחד החרדי: יאיר לפיד ובוגי יעלון לצד דוד ביטן ומיקי זוהר; אחמד טיבי לצד אופיר סופר מהאיחוד הלאומי; יעל גרמן לצד ישראל אייכלר • הדרישה: "עצרו את אפליית החינוך המיוחד החרדי והביאו לפתרון הסוגיה" • 'בחדרי' עם כל הפרטים

מיאיר לפיד ועד אחמד טיבי: "עצרו את אפליית החינוך המיוחד החרדי"
גן ילדים. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

בעקבות תשובת המדינה לבג"צ המבקשת פרק זמן של שנה להקמת ועדה שתבחן את אפליית ילדי החינוך המיוחד החרדיים, יזם ח"כ מיכאל מלכיאלי מש"ס מכתב של 61 חברי כנסת המיועד לשר האוצר ושר החינוך, בתביעה להציג פתרון מיידי לאפליית ילדי הגנים בחינוך המיוחד החרדי. 

במכתב מציינים הח"כים כי "גם בוועדת החינוך של הכנסת וגם במסמך שהוצג בוועדת הכספים של הכנסת, הצהירו נציגי משרד החינוך והאוצר כי האפליה אינה חוקית וכי יפעלו לתקנה, עוד בשנה זו או תוך כדי דיוני תקציב 2020. אך בתשובת המדינה הטרייה לבג"צ הצהירו נציגי משרד החינוך כי הקימו וועדה במשרד לבחינת הנושא וכי הצפי לסיום עבודתה הוא לפחות שנה!".

חברי הכנסת כותבים כי "בכל אותו הזמן – הילדים ממשיכים לסבול מאפליה. ידוע כי דווקא בגילאים הללו הטיפול משמעותי יותר והיכולת לקדם את הילדים חשובה הרבה יותר. במציאות של ממשלת המעבר אין דרך אחרת לפתור את הנושא אלא בהתגייסות משותפת שלכם לעניין, דיון אחד ענייני ורצון טוב יכולים לפתור את הסוגיה". 

כאמור, על המכתב חתמו חברי כנסת מכל סיעות הבית: הליכוד, הבית היהודי, העבודה, המחנה הדמוקרטי כחול לבן ואף חברי הרשימה המשותפת; וכמובן הסיעות החרדיות.  ח"כ מיכאל מלכיאלי, יוזם המכתב, אומר בשיחה ל'בחדרי' כי "משרדי החינוך והאוצר חייבים להבין שמדובר כאן בעוול שלא ניתן להשלים עמו. הדחיות ומשיכת הזמן הם על חשבון עתידם של ילדי החינוך המיוחד והכנסת כנציגת הציבור בישראל לא מוכנה להשלים עם המצב".

חינוך מיוחד יאיר לפיד אחמד טיבי מיכאל מלכיאלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד