ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
לאור יום

חשד לרצח: גרמניה גירשה דיפלומטים רוסים

לפני מספר חודשים נורה למוות בפארק בברלין זלימקאן חנגושווילי. זלימקאן היה מבקש מקלט ממוצא צ'צ'ני מגאורגיה שלחם נגד הרוסים במלחמת צ'צ'ניה השנייה. בעקבות המקרה גרמניה גרשה מארצה שני דיפלומטים רוסים

חשד לרצח: גרמניה גירשה דיפלומטים רוסים
ירי צילום: pixabay

התביעה בגרמניה הודיעה כי יש בידיה מספיק ראיות המצביעות על כך שרוסיה או צ'צ'ניה הזמינו רצח של מבקש מקלט מגיאורגיה בברלין. שני דיפלומטים רוסים העובדים בשגרירות בברלין גורשו.

התובעים הפדרליים הגרמניים הודיעו היום (רביעי) כי הם החלו לחקור רצח של מבקש מקלט גאורגי בברלין. היועץ המשפטי לממשלה בברלין אומר כי עדויות מצביעות על מעורבותה של רוסיה, הגרמנים מצפים שקנצלרית גרמניה - אנגלה מרקל, תפנה לרוסים עם תגובה חריפה.

בהצהרה אמרו התובעים כי יש "מספיק ראיות" כדי להצביע על כך שרצח האיש בוצע מטעם ועל ידי רוסיה או על ידי צ'צ'ניה.

משרד החוץ הגרמני הודיע, כי שני עובדים בשגרירות רוסיה בברלין הוגדרו "לא רצויים" וגורשו. שמם ותפקידם של הדיפלומטים לא פורסם.

משרד החוץ אמר כי הוא נקט במהלך לאחר ששלטונות רוסיה לא הראו נכונות "לשתף פעולה מספיק" בחקירת הרצח.

משרד החוץ של רוסיה כינה את הצעד לגרש את הדיפלומטים "צעד לא ידידותי ולא מבוסס".

כזכור, בסוף חודש אוגוסט נורה זלימקאן חנגושווילי בן ה-40 'בסגנון הוצאה להורג' בפארק בברלין. החשוד ברצח הוא אזרח רוסי בן 49, שביצע את הירי כשהוא רכוב על אופניים באור יום. הוא ירה בקורבן בראשו ובחזהו, הרצח העלה חשד למעורבות רוסית מההתחלה, אם כי מוסקבה שללה כל מעורבות.

חנגושווילי היה מבקש מקלט ממוצא צ'צ'ני מגאורגיה שלחם נגד הרוסים במלחמת צ'צ'ניה השנייה משנת 1999 - 2009. לאחר המלחמה, לפי הדיווחים, הוא עבד באוקראינה ובגאורגיה כנגד האינטרסים הרוסים.

הוא הגיש בקשה למקלט בגרמניה בשנת 2016 בעקבות ניסיונות להתנקש בחייו בגאורגיה. עם זאת, בקשת המקלט נדחתה והוא היה מיועד לגירוש.

רוסיה גרמניה רצח התנקשות התנקשות פוליטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד