י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
המירוץ נגד הזמן

העימות בצמרת 'כחול לבן' מחריף: "אי אפשר עוד להתנהל ככה"

בהנהגת 'כחול לבן' יש קול שפוי, אך כנראה בדעת מיעוט שמנסה להוביל את המפלגה לממשלת אחדות ולמנוע בחירות יקרות לאזרחי ישראל וליישם הלכה למעשה את סיסמת הבחירות "ישראל לפני הכל", אלא שאותו אחד נתקל בהתנגדות עזה, מה שמוביל לקרע פנימי • כל הפרטים

העימות בצמרת 'כחול לבן' מחריף: "אי אפשר עוד להתנהל ככה"
יאיר לפיד וגבי אשכנזי צילום: הדס פרוש, פלאש 90

שלושה ימים לפני מה שנראה כמו פיזור אוטומטי של הכנסת ה-22, לראשונה בתולדות מדינת ישראל, העימות בצמרת 'כחול לבן' סביב המשא ומתן מול 'הליכוד' מחריף.

על פי הדיווח של הכתב הפוליטי מיכאל שמש ב'כאן 11', ח"כ גבי אשכנזי, מקום רביעי מרשימת 'כחול לבן' ומחברי קוקפיט הנהגה, לוחץ על חבריו להנהגת הרשימה לבחון את הצעתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להקים ממשלת אחדות.

גורם המעורב במשא ומתן הקואליציוני אמר ל'כאן' כי בין אשכנזי ליאיר לפיד יש מחלוקת חריפה בנושא, כשלפיד ממשיך להתנגד להמשך המגעים עם 'הליכוד'.

במפלגת 'כחול לבן' מתכחשים למצב ומסרו בתגובה כי "כחול לבן מאוחדת בניסיון למנוע מנתניהו לגרור את מדינת ישראל לבחירות מיותרות בפעם השלישית".

בתוך כך, הכתב הפוליטי עקיבא נוביק מ'ערוץ 13', דיווח גם כן על תסכול שקיים בצמרת 'כחול לבן' ממודל ה'קוקפיט', כלומר הנהגה מרובעת, שכל אחד בה תוקע וחוסם את השני. קרובים לגנץ אומרים שאי אפשר להתנהל ככה, ושזה סתם גורם נזק למפלגה ולא משקף את יחסי הכוחות בה.

לדברי נוביק, גנץ עצמו אומר שזה לא רלוונטי לפני שנדע אם ומתי הולכים לבחירות, דהיינו שהוא לא עוסק בכך ולא יקבל כל החלטה שהיא באשר לרשימה, לפני יום חמישי - יומה הראשון של מערכת הבחירות לכנסת ה-23.

רק נצטט לסיום מדבריו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ אמש בוועידת 'מקור ראשון': "יש למנוע בחירות מתוך תפיסת אחריות. ולכן אעשה כל מאמץ במסגרת הערכים המובילים אותי ומבלי לוותר על עקרונות היסוד שלי בכדי למנוע בחירות שכאלו. אני מתייעץ עם שותפיי ועם אנשים נוספים ומקבל החלטות. אני ולא אף אחד אחר".

מפלגת כחול לבן גבי אשכנזי יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד