י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מפחדת ולא מרגישה נוח"

רוטשטיין חידשה תעודת זהות וגילתה "אף ארוך"

אנטישמיות במשטרת שבדיה? עיתונאית שמסקרת עבור שני עיתונים ישראלים בכירים, ביקשה לחדש תעודת זהות והצטלמה בתחנת המשטרה בשבדיה, אולם כשקיבלה את התעודה, גילתה שהתמונה עברה עריכה גרועה והיא הוצגה עם אף ארוך, מה שמזכיר ימים אפלים |

רוטשטיין חידשה תעודת זהות וגילתה "אף ארוך"
אילוסטרציה צילום: unsplash

עיתונאית יהודייה האשימה את השוטרים בתחנת המשטרה בשוודיה כי הינדסו את תמונת תעודת הזהות שלה בכדי לתת לה "אף עקום" בצורה שמזכירה פרופגנדה אנטישמית.

אניקה רוטשטיין עיתונאית יהודית-שוודית, הלכה לחדש את תעודת הזהות שלה בתחנת המשטרה המקומית בשוודיה. כשקיבלה את המסמכים חזרה, היא נדהמה לגלות כי תמונתה עברה פוטושופ והאף שלה הוארך.

היא סיפרה לחבריה כי היא הצטלמה בתחנת המשטרה ליד שטוקהולם בשבדיה, אך נדהמה כשראתה את התמונה.

בפוסט שפורסם ברשתות החברתיות כתבה העיתונאית בת ה-38, כי היא ענדה אז מחרוזת מגן דוד והגישה מסמכי אישור עבודה מעיתון ישראלי, וכן הוכחת תעודת זהות עם שני 'שמות יהודיים מאוד'. לאחר מכן טענה שניתנה לה תעודת זהות חדשה והאף שלה "הונדס".

רוטשטיין, שכותבת בעיתונים 'ישראל היום' ו'ג'רוזלם פוסט', אמרה שהיא "מפחדת ולא מרגישה נוח", ולכן לא התלוננה מיד בפני שוטרים. אבל כשחבר 'לא יהודי' אמר לה שזה 'עשה אותו חולה', היא אמרה שהיא 'חייבת לומר משהו בעניין'.

היא סיפרה לאתר 'מטרו', "עשיתי בדיקה כפולה כשקיבלתי את תעודת הזהות, אבל בעצם השארתי את זה ככה ולא אמרתי כלום, כי הרגשתי ממש מפוחדת ולא נוח".

"ועכשיו אני שמחה שעשיתי ככה, והגשתי תלונה, כי אני מרגישה מעודדת מהעובדה שאני לא היחידה שרואה את האנטישמיות בזה, כיהודיה לפעמים אני מפחדת להשמיע את הדברים האלה מכיוון שאנשים יגידו, זו טעות טכנית, או אתה היהודים רואים אנטישמיות בכל מקום, אבל זה נראה מאד בוטה".

היא הוסיפה: "הרגשתי פחד ולא בטוחה כי אנשי הממשלה עשו זאת, זה ממש שונה ממישהו שצועק עלי ברחוב".

המשטרה השבדית הודתה כי ניתן 'לתפעל' את המערכות הדיגיטליות שלהן והן חוקרות את ההאשמות של גברת הרנוט-רוטשטיין.

עם זאת, מספר אזרחים שוודים לא יהודים, פרסמו מאז תמונות של תעודות הזהות שלהם עם אף 'מהונדס' דומה. מנגד אדם בשם הנריק אמר שהוסיפו לו 'שפם של היטלר' בתמונת תעודת הזהות שלו.

עיתונאית אף ארוך תעודת זהות אנטישמיות בשבדיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד