ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
רק 5% מאשימים את גנץ

סקר חדש: גדעון סער מביא יותר מנדטים לגוש

גדעון סער משאיר אותנו באותו מצב, עם 55 מנדטים לגוש הימין, אם ינצח את נתניהו בקרב על ראשות 'הליכוד', נתניהו לעומתו מחליש את הגוש ל-52 | לפי הסקר המפלגות החרדיות נחלשות וגם כתבי הערוץ מפקפקים בתוצאה | ומי האשם המרכזי בבחירות השלישיות

סקר חדש: גדעון סער מביא יותר מנדטים לגוש
בנימין נתניהו/גדעון סער צילום: תומר נויברג/נועם ריבקין פנטון, פלאש 90

סקר שערך הפרופ' קמיל פוקס ופורסם הערב (שלישי) ב'ערוץ 13', מציג תוצאה דרמטית. 'כחול לבן' עם שיא מנדטים וכך גם גוש המרכז-שמאל.

על פי הסקר, אילו הבחירות היו מתקיימות היום, התוצאה היתה כדלהלן, 'כחול לבן' 37 מנדטים, 'הליכוד' עם 33  מנדטים, 'הרשימה המשותפת' 13 מנדטים, 'ישראל ביתנו' - 8, 'יהדות התורה' - 7, ש"ס עם 6 מנדטים, 'הימין החדש' של בנט ושקד עם 6, 'העבודה -גשר' - 5 ו'המחנה הדמוקרטי' עם 5 מנדטים בלבד. איחוד מפלגות הימין של הבית היהודי ו'האיחוד הלאומי', לא עוברת את אחוז החסימה.

לפי התוצאה, מפת הגושים היא שגוש המרכז-שמאל עם 60 מנדטים, לעומת, גוש הימין עם 52 מנדטים, כך שגם אם ליברמן מצטרף עם שמונת המנדטים שלו, אין רוב.

הסקר בדק גם אפשרות, שגדעון סער בראשות 'הליכוד'. במקרה כזה, 'כחול לבן' מקבלת 35 מנדטים, 'הליכוד' 29, 'הרשימה המשותפת' 13, 'ישראל ביתנו' 8, ש"ס - 7, יהדות התורה - 7, 'הימין החדש' - 7 מנדטים, 'איחוד מפלגות הימין' עוברת במקרה הזה ומקבלת 5 מנדטים, 'העבודה -גשר' יורדת ל-4, 'המחנה הדמוקרטי' נשאר עם 5 מנדטים.

לפי הסקר, גדעון סער אמנם מחליש את 'הליכוד' אבל מגדיל את הגוש יותר, מנתניהו בראשות התנועה. סער משיג 55 מנדטים לעומת 52 שמשיג נתניהו.

עוד עולה מסקר 'ערוץ 13' כי 41% מהנשאלים חושבים שראש הממשלה בנימין נתניהו, הוא האשם בהליכה לבחירות שלישיות, 26% חושבים שהאשמה מוטלת על ‎אביגדור ליברמן ואילו 5% חושבים כי ‎בני גנץ אשם בהליכה לבחירות נוספות. כמו כן, 23% מהנשאלים השיבו כי כל השלושה אשמים באותה מידה.

הסקר, שנערך על ידי פרופסור קמיל פוקס, כלל 803 נשאלים, מהם 603 מהאוכלוסייה היהודית ו-200 מהמגזר הלא יהודי. התשאול במגזר היהודי נערך על ידי חברת פרוייקט המדגם בהנהלתו של ד"ר אריאל איילון, בעוד שהתשאול במגזר הלא יהודי נערך על ידי חברת סטט-נט בהנהלתו של יוסף מקלדה. טעות הדגימה היא 3.6%. הנתונים שוקללו הן לפי הצבעה קודמת והן לפי רמת הדתיות.

הכתבים הפוליטיים של הערוץ הגיבו לתוצאות הסקר באשר למפלגות החרדיות. ספי עובדיה אמר בשידור: "הסקר קצת מוזר לי בהקשר של המפלגות החרדיות. הם תמיד מקבלים תוצאה משמעותית יותר גבוהה". עקיבא נוביק הגיב וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "המפלגות החרדיות מקבלות בו רק 13 מנדטים. מאד מאד לא סביר".

סקר מנדטים קמיל פוקס בנימין נתניהו גדעון סער

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד