י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
זונחים חייל שנלחם עבורה

וועדת הרבנים אישרה > מדוע גפני מעכב את מינויו של פינדרוס

יצחק פינדרוס שנפלט מהכנסת הנוכחית, לאחר שלא הצליח להיבחר מחדש, קיבל הבטחה שימונה למזכ"ל התנועה כמתנת פיוס. למרות שהמינוי אושר, הוא עדיין לא מונה רשמית | מי שמעכב הוא גפני, כשבעקבות כך קיים נתק בין היו"ר למזכ"ל המיועד |ומדוע? פרסום שלא נעם ליו"ר

וועדת הרבנים אישרה > מדוע גפני מעכב את מינויו של פינדרוס
יצחק פינדרוס/משה גפני צילום: הדס פרוש/אוליבר פיטוסי, פלאש 90

כשלושה חודשים חלפו מאז דווח כי ח"כ לשעבר יצחק פינדרוס, שלא נבחר מחדש לכנסת ה-22, צפוי להתמנות למזכ"ל תנועת 'דגל התורה' - מינויו טרם אושר סופית, כאשר מאחורי הקלעים מתנהל קרב בין פינדרוס שזועם על היו"ר משה גפני.

מדובר במינוי שנמצא כעת בידיו של יושב ראש המפלגה, שהיה קודם לכן בידיו של חבר הכנסת יעקב אשר, שלא נבחר מחדש לכנסת ה-20 וכעת דובר שיעבור לידי פינדרוס שלא נבחר לכנסת ה-22.

תחילה המינוי התעכב בשל בעיות פנימיות בין חברי הסיעה שהתנגדו למינוי, כאשר ל'בחדרי חרדים' נודע כי במסגרת ההתנגדות העלו טענות בפני רב התנועה הגר"נ זכובסקי, בכך שיצחק פינדרוס מתנהל בעצמאות ואף פועל נגד הקו של יו"ר המפלגה חבר הכנסת גפני.

במפלגה מציינים כי מה שהעלה את הכעס על פינדרוס, הייתה הודעה ששיגר ערב הבחירות כדי לגייס את הציבור הימני להצביע ל'יהדות התורה', בה צירף התבטאות משר התורה הגר"ח קנייבסקי בעניין ההתנחלויות.

על פי ההודעה ששיגרו אז בלשכת פינדרוס נכתב כי "ח"כ יצחק פינדרוס עלה הבוקר להתברך במעונו של מנהיג היהדות החרדית, מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי", ושאל אם יש לחשוש לתמיכת יהדות התורה בעניין פינוי התנחלויות? "תגיד להם שהערבים יוותרו", השיב הגר"ח.

"פינדרוס הוסיף והקשה שיש חוששים שיהדות התורה תסכים לויתורים... ומרן השיב נחרצות: לא!", הוסיפו בהודעת הדוברות, כאשר הדבר העלה את זעמו של חבר הכנסת גפני ששקל להוציא הודעת הבהרה שברגע האחרון נמנעה.

הטענות כנגד התנהלותו של פינדרוס קיבלו את תמיכת הרב זוכבסקי במינוי, שלבסוף הודיע כי הוא תומך במינוי כאשר לא ברור מה הביא לשינוי עמדתו, האם התחייבות של חבר הכנסת לשעבר יצחק פינדרוס שלא להתייחס לנושא הלאומני באופן פומבי או שמא הבהרה אחרת.

כך או כך, בדיון שהתקיים לפני כשלושה שבועות, אישרו חברי ועדת הרבנים של 'דגל התורה', הגר"י אפרתי והגר"י זכובסקי את דבר מינויו של פינדרוס לתפקיד מזכ"ל התנועה, כשהם קבעו כי יש למנות את פינדרוס עוד קודם הבחירות ולא להמתין לאחריהן, כדי לראות אם יכנס לרשימה בכנסת ה-23.

גם בישיבת סיעה שהתקיימה לאחר מכן בלשכתו של יו"ר דגל התורה בכנסת, סוכם דבר המינוי בין חברי הסיעה הליטאית, כאשר מאז חלפו שלושה שבועות והמינוי טרם נכנס לתוקף באופן רשמי, מה שמעלה תהיות בקרב חברי תנועת דגל התורה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי עיכוב המינוי על ידי חבר הכנסת גפני, מעורר זעם מצידו של פינדרוס ומקורביו, שטוענים כי התנועה זונחת חייל שנלחם עבורה ועזב מקום עבודה בעיריית ירושלים בהוראת רבותיו, שכעת נותר בשטח האש ללא גיבוי. בנוסף בעקבות הזעם, קיים נתק כמעט מוחלט בין פינדרוס לגפני שלא שוחחו כבר למעלה משבוע.

פינדרוס מצידו הגיב לדחיית המינוי ואמר "הרבנים הודיעו לי שאני המזכ"ל, ממתין לפרסום רשמי".

'בחדרי חרדים' פנה אל לשכתו של חבר הכנסת משה גפני, המשמש כיו"ר דגל התורה, שם סירבו להגיב.

משה גפני יצחק פינדרוס רבני דגל התורה דגל התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד