י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אמהות שוות

האבסורד: את אמא? אינך זכאית לתואר מיס עולם

בשנת 2018 זכתה דידוסנקו בתואר מיס אוקראינה והייתה אמורה לייצג את ארצה בתחרות מיס עולם העולמית. הטוויסט בעלילה התרחש ארבעה ימים בלבד לאחר הזכייה. מנהלי התחרות גילו שהיא אם לילד כבן חמש ושללו ממנה את התואר והיא נאבקת עבור אמהות אחרות

האבסורד: את אמא? אינך זכאית לתואר מיס עולם
גביע זכיה צילום: pixabay

ורוניקה דידוסנקו מאוקראינה מנהלת בימים אלו מלחמה מעניינת על זכויות נשים, או יותר נכון אמהות, ועיני רבות נשואות אליה כדי להבין להיכן מאבקה יוביל.

בשנת 2018 זכתה דידוסנקו בתואר מיס אוקראינה והייתה אמורה לייצג את ארצה בתחרות מיס עולם העולמית. הטוויסט בעלילה התרחש ארבעה ימים בלבד לאחר הזכייה. מנהלי התחרות גילו שהיא אם לילד כבן חמש ושללו ממנה את התואר.

על פי חוקי תקנון הפורמט האוקראיני, אישה הרב או אישה שכבר ילדה בעבר, לא יכולה להשתתף בתחרות.

ביטול זכייתה עורר ביקורת נוקבת ברחבי העולם ופולמוסים התעוררו סביב השאלה, האם אישה מקבלת צו הרחקה מתחרות כזו רק משום שהיא אמא?

בראיונות לתקשורת סיפרה האם הצעירה כי מארגני התחרות עודדו אותה להשתתף על אף שידעו את מצבה האישי.

בשבוע שעבר פרסמה דוידסנקו פוסט ברשת החברתית אינסטגרם, זמן קצר לפני תחרות מיס עולם שתתקיים בלונדון, ובו ניסתה לשגר מסר לאימהות ברחבי העולם.

"היום זכויות האימהות עשו צעד ענק קדימה", כתבה, "פתחתי בהליכים משפטיים נגד תחרות מיס עולם וזה מסמל שלב חדש במאבק שלנו לצדק". היא כתבה שאינה רוצה כלל את הכתר שלה בחזרה, היא כן דורשת שהחוקים ישתנו ויכללו אוכלוסייה רחבה יותר

 

תחרות אפליה אימהות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד