ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
ליצנים ששייכים ל'פלג החולקים'

המעצרים ב'שובו בנים': כך מתדרכים את החסידים לקראת חקירה

כשבועיים אחרי שכוחות משטרה רבים פשטו על בתיהם של שמונת בני קהילת 'שובו בנים' וכן על בית המנהיג הרב ברלנד, לידי 'בחדרי חרדים' הגיעה הקלטה, בה נשמע אחד מאנשי הקהילה מתדרך את החסידים, מתי הם אמורים לזהות כי הזימון לחקירה הוא אמיתי, מה מותר ומה אסור

המעצרים ב'שובו בנים': כך מתדרכים את החסידים לקראת חקירה
פשיטת משטרה על בתי אנשי שובו בנים במאה שערים צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחרונה קיבלו רבים מאנשי קהילת 'שובו בנים' שיחות טלפון שמזמינים אותם לחקירות משטרה. "רוב המכריע של השיחות, הרוב המכריע, הם מטעם כל מיני ליצנים ששייכים ל'פלג החולקים' בברסלב, שרוצים לתעתע ולבזות את הקהילה שלנו" אמר אהרן שוורץ, בקו הקולי של הקהילה.

בעקבות כך, הנחה את מאזיני הקו בזכויות נחקרים במשטרה. ראשית, אמר שלא ניתן לזמן לחקירה באמצעות שיחת טלפון, ומי שמקבל פנייה יבקש שישלחו לו מכתב מסודר בדואר. כאשר מעכבים לחקירה, אסור לעכב מעבר לשלוש שעות.

בהקלטה שהגיעה לידי 'בחדרי חרדים', הוא מדריך כי ניתן לשמור על זכות השתיקה. "אם זה תשאול, אין שום מצווה לשתף פעולה עם החוקרים. אולי זה אזרחות טובה, אבל זה לא חובה".

מדובר בחקירה המתנהלת מזה כשנה ביחידה המרכזית במשטרת ירושלים, בחשד לעריכת טקסי פדיון נפש לחולים סופניים שנערכים על ידי הרב ברלנד, תוך הבטחה לרפא אותם, בתמורה לעשרות אלפי שקלים. כשבוע וחצי לאחר התחקיר שפורסם על ידי אריאלה שטרנבוך בחדשות 13, המשטרה עצרה שישה חשודים שבהמשך שוחררו על ידי בית המשפט.

"חשוב שנדע כולנו, שכל החקירות האלה במשטרה הם בסך הכל זה הפקה משותפת של משטרת ישראל עם ערוץ 13" אומר שוורץ, "אין בזה שום דבר אמיתי, אף אחד לא באמת מחפש צדק, כולם מחפשים פה רק לתפור תיקים". כל זאת, לדבריו, כדי לתפור "תיק מאוד מאוד שמן למורינו הרב שליט"א".

הוא מוסיף כי על פי העדויות של מי שנחקר כבר, "הם חיפשו רק את הראש של הרב, כל החקירות נסובו רק לנסות להוציא ולחלץ מידע כדי להפליל את מורינו הרב שליט"א".

"בגלל שזו חקירה מגמתית, חקירה פסולה, חקירה שהיא הפקה תקשורתית משותפת עם ערוץ 13 - אז אין שום עניין לשתף פעולה בחקירות האלה, והייתי אומר שאפילו מצווה לשמור על זכות השתיקה".

במסגרת כך, הוא אף מציע למאזינים לדבר בשפה זרה כדי להקשות על החקירה. "יש לך זכות לדבר בשפה שלך. כדאי שתלמד כמה מילים באידיש, כדי שתוכל לדבר עם החוקרים באידיש, עד שהם יביאו חוקר שמדבר אידיש כבר תוכל להגיד שאתה עייף או שכואב לך הראש".

בסוף דבריו הוא מחדד "לפעמים החוקרים מנסים להיות נחמדים, 'תענה', 'תגיד', 'תספר' - החוקרים לא חברים שלך, הם מנסים להפיל אותך ברשת, הם מנסים רק להפליל אותך כל הזמן".

שובו בנים הרב אליעזר ברלנד חקירת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד