י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
האסון בג'רזי סיטי • צפו

הילד החרדי ברח מהרוצח בשניות האחרונות

תיעוד חדש: הילד החרדי בורח מהזירה רגע לפני הטבח • וגם: האברך שסיים את הש"ס שניצל אף הוא מהטבח הנורא • צפו בתיעוד

הילד החרדי ברח מהרוצח בשניות האחרונות
הילד במנוסה צילום: מתוך הסרטון

הרב יואל ראטה, ר"מ 'תפארת התורה' ברסלב בברוקלין, מספר על אחד מבני החבורה שלו שניצל מהטבח הנוראי שאירע ביום שלישי האחרון בגרז'י סיטי, שם נרצחו שני חרדים - עובד מקומי ושוטר.

בתיעוד חדש שפורסם אתמול, נראה ילד חסידי בורח מהמקום שניות לפני שהוא נתקל ברוצחים, וגם חסיד נוסף מצליח להימלט מהמקום בשניות האחרונות.

במייל שהופץ בתפוצה נרחבת לכל ידידי החבורה של הרב ראטה, נכתב על אחד מהם שניצל בנס.

"ערב שבת קודש פרשת וישלח, ט"ו כסליו, שנת תש"פ לכבוד ... נרו יאיר.

עכשיו אחרי שקרתה טרגדיה נוראה כזו, הגיעו רוצחים וטבחו יהודים, צריכים אנו לחשוב שוב מה תפקידינו בעולם מה אנו עושים כאן ומה ניקח אתנו לעולם הבא. במקום להסתובב עם פחדים ממה שקרה, צריכים אנו להתעורר מהשינה ולחשוב על התכלית, מה התכלית שלנו בזה העולם? מה יישאר לנו לנצח? מעט תורה שאנו לומדים כל יום ומקצת מעשים טובים שאנו עושים – אלו הנכסים שלנו. אם אתה רוצה להנצל מן הרעות תתחיל ללמוד גמרא בכל יום, זה ישמור אותך מכל האסונות. חכמינו זכרונם לברכה אומרים (תנא דבי אליהו רבא, ד):

"כָּל תַּלְמִיד חָכָם שֶׁעוֹסֵק בַּתּוֹרָה בְּכָל יוֹם תָּמִיד בִּשְׁבִיל לְהַרְבּוֹת כְּבוֹד שָׁמַיִם, אֵינוֹ צָרִיך לא חֶרֶב וְלא חֲנִית וְלא כָּל דָבָר שֶׁיִּהְיֶה לוֹ שׁוֹמֵר, אֶלָּא הַקָּדוֹשׁ בָּרוּך הוּא מְשַׁמְּרוֹ בְּעַצְמוֹ".

אחד שלומד תורה אינו נצרך לשום שמירה אחרת כי הקדוש ברוך הוא בעצמו שומר עליו. בוודאי שמעת גם את החלק הטוב שהיה שם שאחד מהחבורה שלנו ניצל, האברך היקר ... נרו יאיר; הוא היה בחנות ובחמלת ה' עליו ניצל, הוא זכה לסיים לאחרונה את כל הש"ס. כולנו חלושי כח, אנחנו שבורים מהטרגדיה הנוראה; בישיבה אנחנו בדרך כלל רוקדים כל יום בליווי מוזיקה, ובימים אלו לא רקדנו, אבל העיקר שנתעורר מהשינה, ולחטוף תורה ומעשים טובים.

חכמינו זכרונם לברכה אומרים (אבות ו, ג): "אין טוב אלא תורה"; הקפד ללמוד בכל יום קצת חומש ותרגום. תעבור על הסדרא בכל יום, אל תדחה את זה ליום שישי או לשבת, רק בכל יום תלמד קצת חומש רש"י עם התרגום ותזכה לשבוע מבורך עם כל הברכות. שבוע שעוברים בו על הסדרא שנים מקרא ואחד תרגום הוא שבוע מבורך, אבל שבוע שלא עוברים בו על הסדרא שנים מקרא ואחד תרגום, בשבוע כזה מפסידים ממון או דברים יותר גרועים חס ושלום; אם דוחים את זה ליום שיש יתכן מאד שהשבוע תעבור בלי לעבור על הסדרא וזה יכול לגבות מחיר גבוה השם ישמרנו. תתחיל לעבור על הסדרא כבר מתחילת שבוע כל – יום תלמד קצת חומש, תרגום ורש"י, זה ישמור אותך מכל האסונות. תתבונן ותראה שהימים עוברים כצל, "כַּצֵּל יָמֵינוּ עַל הָאָרֶץ וְאֵין מִקְוֶה (דברי הימים-א כט, טו)", אומרים על זה חכמינו זכרונם לברכה (בראשית רבה צו, ב):

"הַלְּוַאי כְּצִלּוֹ שֶׁל כּוֹתֶל, אוֹ כְּצִלּוֹ שֶׁל אִילָן, אֶלָּא כְּצִלּוֹ שֶׁל עוֹף בְּשָׁעָה שֶׁהוּא עָף", הלוואי וימינו היו כצל הקיר שלוקח לו קצת זמן לעבור, או כצל האילן, אבל כשמתבוננים רואים שחיי האדם אינם כצל הזה אלא פורחים ועוברים כצל העוף הפורח.

רצח בניו ג'רזי טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד