י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
נס גדול היה שם

מצמרר: הטרוריסטים תכננו לרצוח 50 ילדים חרדים במבנה הסמוך

ככל שעוברים הימים, נוספים פרטים מחקירת הטבח בג'רזי סיטי. בשעות האחרונות מתברר כי לרוצחים היתה מטרה להיכנס לת"ת הסמוך ולטבוח בילדים החרדים, אולם בחסדי שמים הם חוסלו בתוך המרכול לפני שהספיקו לבצע את זממם | וגם מדוע לקח זמן כה רב לסיים את האירוע

מצמרר: הטרוריסטים תכננו לרצוח 50 ילדים חרדים במבנה הסמוך
הכניסה לחיידר בסמוך למרכול צילום: באדיבות המצלם

רק דלת אחת הפרידה בין הסופרמרקט הכשר של ג'רזי סיטי, לבין החיידר המקומי המונה כ-50 ילדים. רבים שיערו כי למחבלים היה די והותר תחמושת מכדי להרוג כמה אנשים בסופרמרקט, וחששו שהיעד המיועד היא תלמוד התורה הסמוך.

נראה היה כי החשש הזה הפך לאמיתי, סטיבן פולופ, ראש עיריית ג'רזי סיטי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים והמצמררים.

"דעתי היא שככל שמגיע מידע נוסף, מתברר כי המטרה הייתה 50 הילדים בישיבה הצמודה לחנות ההיא, לעולם לא נדע במאת האחוזים, אבל הפתח לישיבה היה במרחק של מטר וחצי, נראה שהוא (הרוצח) צעד לחיידר ראשון, זו טרגדיה נוראית, אבל אפילו בחשכה הרבה הזו, עם אבידות של חיים, יש מעט אור, בלי שום ספק, הגבורה ומהירות התגובה של המשטרה, לכדה אותם בחנות, אם לא כך, זה יכול היה להיות הרבה יותר גרוע".

משמאל לימין: כניסה לחיידר, כניסה לבית הכנסת, כניסה פרטית, כניסה לחנות.

אך מה גרם לעיכוב הארוך בחיסול היורים ביום שלישי האחרון, הירי החל בשעה 12:30 בצהריים, כאשר שני הרוצחים נכנסו לתוך המרכול בבעלות חרדית, במהלך היריות נרצחו שלושה אנשים, שניים מהם חרדים, משה הערש דויטש צעיר בן 24, ולאה מינדל פרענץ, אם לשלושה ילדים, בעלת החנות שהיתה בקופה ושירתה לקוחות. גבר נוסף לא יהודי עובד המקום, נהרג אף הוא. בנוסף נהרג שוטר אב לחמישה ילדים.

מדוע לקח כל כך הרבה זמן לחסל אותם, תהו גולשים רבים ברשתות החברתיות, האם אפשר היה לסיים את האירוע מהר יותר.

מסתבר שלכל משטרה בכל מדינה בארצות הברית יש כוח ימ"מ משלה, כוח שמתורגל בדיוק למצבים כאלה, של בני ערובה והתבצרות של רוצחים. אך לאחר קרוב לשעה, הבינו במשטרת ניו ג'רזי שהעסק גדול עליהם, אמנם יש להם יחידת ימ"מ מעולה, וגם ציוד מתאים, אך האופן שבו התבצרו הרוצחים בתוך המרכול, לא איפשר לשוטרים לפרוץ פנימה עם הציוד שלהם. משטרת ניו ג'רזי הזעיקה את חבריהם מניו יורק, להם יש "צבא שלם" שמיועד בדיוק למקרים כאלה.

שוטרי ניו יורק מונים 55,000 שוטרים, כמעט כמו כוח צבאי סדיר של מדינות קטנות בעולם, והם מצוידים עם נשקים ורכבים משוריינים שרואים רק בסרטים, שוטרי ניו יורק עם כוח הימ"מ, הגיעו למקום עם כל הציוד המתאים ופרצו פנימה עם כל העוצמה שלהם, ושמו קץ לטבח שהתחולל שם.

תלמוד תורה ילדים חרדים הטבח במרכול החרדי בג'רזי סיטי נס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד