כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
אלימות, קללות והשפלות

הישראלית הותקפה ברכבת והחזירה בעוצמה

תקרית חריגה ברכבת התחתית בניו יורק: נוסעת ברכבת התחתית החלה להשתלח ביהודי חרדי שעמד ברכבת - ישראלית שהייתה באזור נחלצה לעזרתו והעניינים החלו לצאת משליטה

הישראלית הותקפה ברכבת והחזירה בעוצמה
תחנת רכבת תחתית בניו-יורק צילום: ארכיון בחדרי

תקרית חריגה ברכבת התחתית בניו יורק שהסתיימה באלימות: "ליהי אהרון עלתה לתחנת הרכבת התחתית של ניו יורק במנהטן. לאחר שעלתה לרכבת, הבחינה באישה שמפזרת את חפציה על כמה מושבים של הרכבת העמוסה", כך פרסם רודי רושמן בפוסט בפייסבוק.

רודי הוסיף לתאר, "היא שאלה את האישה אם היא יכולה להסיר את חפציה מהמושבים כדי לשבת, אך היא סירבה בטענה שהם המושבים שלה ואף אחד אחר לא יכול לשבת שם".

"כמה רגעים אחר כך ראתה ליהי את האישה מעליבה יהודי מבוגר בעל חזות חרדית שישב גם הוא בסמוך, וראתה כי הזקן הזה מותקף מילולית כבר מזה זמן מה", כך ממשיך רושמן לתאר בפוסט.

"האישה הזועמת החלה לדקלם תפילות איסלאמיות וצעקה דברים איומים כמו, 'טוב שהרגו את היהודים בניו ג'רזי - הם היו צריכים להרוג את כולכם'".

לדברי עד הראיה, "האיש היהודי היה נראה מבוהל, אך לא הגיב. ליהי שלפה את הפלאפון שלה והאישה החלה להפנות אליה את תשומת הלב. העניינים התלהטו במהירות והאישה קמה והעיפה את הפלאפון מידיה של ליהי והחלה לתפוס אותה ולהכות בפניה".

היהודי החרדי שהותקף ע"י המוסלמית. צילום: באדיבות המצלם

"ליהי נלחמה בחזרה והפילה את האישה. הקטטה נמשכה עד ששתיהן מצאו את עצמן מחוץ לרכבת כשנפתחו הדלתות. אנשים אמרו לליהי, "הפנים שלך מדממות, הפנים שלך מדממות", אבל היא התמקדה רק במציאת דרך לבקש עזרה".

"איש לא עשה דבר, אין מילים. אין שום פעולה, רק עשרות אנשים שצפו כאילו הם הקהל של וכנית טלוויזיה. ליהי לחצה במהירות על כפתור החירום והשוטרים הגיעו למקום כמעט מיד, האישה נעצרה; ותוך כדי שהמשטרה לקחה פרטים מליהי, האישה המשיכה עם העלבונות והגסויות המגעילות שלה".

"מלבד העובדה ששוב אירעה התקפה אנטישמית נוספת, הפעם היה זה משהו שונה. ליהי נלחמה בחזרה, ליהי סירבה פשוט להיכנע לתוקפת".

"ליהי היא גיבורה ישראלית יהודיה ומגלמת את הרוח שכל היהודים צריכים ללמוד ממנה. לעולם אל תפחד ותעמוד תמיד על שלך".

ליהי סיפרה בתיעוד וידאו שפרסם רודי רושמן, כי "לאחר מעצרה של המוסלמית, היא המשיכה לקלל בצורה מבחילה עם צעקות 'אללה אכבר'. היא ניבלה את הפה בצורה קשה. אבל אני רוצה להגיד לכולם, אל תתנו לתוקפים את מה שהם רוצים, תתקפו חזרה. תגנו על עצמכם. אני ישראלית והחלטתי להחזיר לתוקפת".

רכבת תחתית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד