י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בהשתתפות הנשיא

לראשונה: חגיגות יום המיחזור של ישראל

"מדינת ישראל מציינת היום את יום המיחזור הראשון שלה, וזאת בהחלט סיבה למסיבה", כך אמר נשיא המדינה בטקס מיוחד שהתקיים בביתו

לראשונה: חגיגות יום המיחזור של ישראל
מיחזור צילום: pixabay

המיחזור כבר הפך לחלק כלשהו בשיח שלנו, אם כי עדיין, יש שיאמרו, ממש לא מספיק. בישראל קבעו את יום המיחזור של ישראל לתאריך 17 בדצמבר למניינם.

אל הנושא מתייחסים בכובד ראש, ומנסים להעלות מודעות בדרכים אפשרויות שונות. בבית נשיא המדינה, ראובן ריבלין, נערך הבוקר טקס לרגל יום המיחזור של ישראל, עם זוכי פרס הרשות הממחזרת - גבעתיים, אריאל, עמק חפר וכפר ורדים. הנשיא אמר כי "הפרדת פסולת ומיחזור הם חלק אינטגרלי משינויי ההרגלים שאנו נדרשים בהם. מעשה קטן, פשוט, שאם יבוצע בהתמדה, עשוי לחולל שינוי גדול".

עוד ציין ריבלין, כי "מדינת ישראל מציינת היום את יום המיחזור הראשון שלה, וזאת בהחלט סיבה למסיבה". הוא סיפר לנוכחים על רעייתו המנוחה: "מנחמה רעייתי למדתי על הקשר הבל ינתק בין האדם לסביבה. על ההשפעה ההדדית שיש לנו לסביבה עלינו ולנו עליה. החיבור שלה לסביבה היה אישי מאוד, עמוק מאוד. עוד בטרם שהשיח הסביבתי הפך נפוץ, היא כבר הביעה את דאגתה לסביבה ונתנה את דעתה על שינויי האקלים".

"כיום, כבר אין ספק בדבר קיומו של משבר האקלים. משבר אמיתי שעומד לפתחם של מנהיגי העולם כולו ואזרחיו. כולנו צריכים לקחת אחריות, כולנו צריכים להירתם כדי להתמודד עם האתגר העולמי הזה, הן ברמה הלאומית והן ברמה הפרטית, במטבח ובמשק הבית של כל אחד מאיתנו".

 

מיחזור ריבלין ראובן ריבלין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד