י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שנה אחרי שהושגה פשרה

נקמה? פעילי 'דגל' הגישו עתירה לפינוי בית כנסת של 'עץ'

כשנה לאחר שהושגה פשרה על ביכנ"ס של 'הפלג', השוכן בקראוון שהוצב על שטח עירוני בב"ב, עימות בין סיעות עץ ו'דגל התורה', בתגובה לתביעה שהגישה הראשונה, פעילי 'דגל' הגישו עתירה נגד העירייה בגין הקצאת הקראוון | גם נציג הליכוד דורש לפרסם את ספר ההקצאות תוך 10 ימים

נקמה? פעילי 'דגל' הגישו עתירה לפינוי בית כנסת של 'עץ'
בית כנסת. אילוסטרציה צילום: שוקי לרר

בעקבות תביעת נציגי סיעת עץ (הפלג הירושלמי) נגד עיריית בני ברק, על שטחים ציבוריים שנתפסו לכאורה ללא הקצאה והיתרי בנייה, בהם בית כנסת ברחוב מוהליבר ובית כנסת של הרב ליפשיץ בפרדס כץ, ביום ראשון השבוע הגישו מספר תושבי העיר, פעילי 'דגל התורה' עתירה נגד העירייה, על בית כנסת "דרכי שמואל" שנבנה בשטח ירוק בפרדס כץ.

מדובר בשלושה תושבים שהגישו עתירה מנהלית נגד עיריית בני ברק וארבעה אנשים נוספים, בדרישה להורות להרוס או לאסור שימוש במבנה בית הכנסת שהוקם ברחוב אברבנאל 48 בבני ברק. עוד ביקשו מבית המשפט להורות לעירייה להבהיר כי אין לגבאי בתי הכנסת (הנתבעים) כל זכות שימוש בקרקע, וכל זכות שניתנה להם - אם ניתנה - בטלה.

עו"ד עמית חדד ועו"ד נועה מילשטיין ממשרד חדד, רוט ושות' מפרטים כי מדובר בקרוואן בגובה 6 מטרים שהוצב לטענתם על שטח השייך לעיריית בני ברק ברחוב אברבנאל 48 בעיר. מדובר בשטח ציבורי פתוח (שטח ירוק), המיועד לשמש את תושבי העיר והשכונה, כשטח גינון וחורשות.

לאור כך שהנתבעים הניחו במקום קרוואן המשמש כבית כנסת "דרכי שמואל", ללא היתר, הודיעה העירייה כי בכוונתה לפנות את בית הכנסת, אולם לאחר מחאה הושגה כבר לפני כשנה הסכמה כי העירייה תאתר שטח חלופי בעיר והקרוואן יפונה מהשטח המדובר - דבר שלא קרה עד כה.

בכתבה שפורסמה באותם ימים בעיתון 'הפלס', נכתב כי יש "לפעול בכל הדרכים והאמצעים, למנוע את מעשה הנבלה אשר לא הייתה כזאת בישראל". בנוסף, ציטטו את דבריו של הגאון רבי אליעזר דינר שהתבטא כך: "להרוס מקום קדוש מתאים לנאצים ימ"ש וכמו שבאמת עשו בגרמניה לבית הכנסת של אבי מורי זצ"ל. קשה להאמין ששומר תורה ומצוות הולך בדרכם. תיזהרו מקללת שמים".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי העותרים טוענים, כי לאחרונה התברר להם שהעירייה מסרה את השטח הציבורי לטובת אותו קרוואן שהונח ללא היתר, וזאת מבלי שנערך הליך הקצאה כדין. העותרים, שכנים, פירטו כי הדבר מסב להם נזק והוסיפו כי הקמת בית כנסת בסמוך למקווה נשים, הוא דבר שאינו מקובל ומהווה מטרד.

מאז אושר סבב הקצאות הוגשו עתירות לא מועטות לבית המשפט, בין ביתר בחשד לפלילים בחלוקת ההקצאות. חלקם הגיעו להסכמות, אך לא כולם. לאחר שמשרד הפנים לא אישר חלק מההקצאות שנערכו בסוף הקדנציה הקודמת של חנוך זייברט, כאמור בשל טענות לשחיתות ואי סדרים, עיריית בני ברק צפוייה לסבב הקצאות נוסף ברחבי העיר, בין היתר יאשררו את בתי הכנסת במוהליבר וברחוב הרצוג, וכן את ההסכם עם מוסדות "אור דוד".

במסגרת כך, חלק מההקצאות שכבר חולקו - חזרו לעירייה, ואלה ינותבו לטובת מוסדות "אור דוד" וכן הקצאה לקהילת "ברדיטשוב" ובית מורשת מרן של אבי בן ישראל ברחוב בארי. בנוסף יוקצו הקצאות נוספות לבתי כנסת ומוסדות ברחבי העיר.

בנוסף, אתמול פנה יו"ר סיעת הליכוד בעיריית בני ברק יעקב וידר, ב'הצעה לסדר' לראש העיר אברהם רובינשטיין, וביקש להורות לפרסם באתר העירייה את "ספר ההקצאות" בתוך עשרה ימים, זאת נוכח פניות רבות שקיבל מתושבים כי בניגוד לחוק ספר ההקצאות אינו פתוח לעיון הציבור.

וידר אמר כי "מדובר על משאבים השייכים לציבור בשווי מאות מיליונים, ולמרות שהעירייה חייבת לפרסם, היא מסתירה מהציבור. גם חברי מועצה מהקואליציה ביקשו שאעלה את זה, מקווה שיהיה אמיצים לדבר גם בישיבת המועצה ולהצביע בעד ההצעה שהם הציעו..".

הריסת בית כנסת אברהם רובינשטיין עיריית בני ברק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד