ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"ציד מכשפות"

היום יצביעו חברי הקונגרס על הדחת טראמפ

דונלד טראמפ יהיה היום לנשיא השלישי בהיסטוריה של ארה"ב, שהועמד בפני הדחה בבית הנבחרים. למרות שיש רוב לדמוקרטים הסנאט שהוא הבית העליון, שבו ישנו רוב לרפובליקנים, צפוי לבטל ולגנוז את הליך ההדחה  

היום יצביעו חברי הקונגרס על הדחת טראמפ
טראמפ צילום: רויטרס

היום (רביעי) תיערך ההצבעה בקונגרס בווושינגטון, בדבר הדחתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. על פי ההערכות, לדמוקרטים ככל הנראה יהיה רוב בעד הדחת הנשיא טראמפ בבית הנבחרים, אך זה לא יעזור להם, מאחר והסנאט צפוי לחסום אותם. בדו"ח המסכם של ועדת המשפט נכתב כי "אם טראמפ יישאר בתפקידו, הוא סכנה לביטחון הלאומי".

דונלד טראמפ יהיה לנשיא השלישי בתולדות ארה"ב, שבית הנבחרים מצביע בעד הדחתו.

ועדת המשפט של בית הנבחרים הנשלט על-ידי הדמוקרטים, פרסמה דו"ח, המפרט את ההחלטה מאחורי הליך ההדחה ומאשימים את טראמפ בבגידה באומה האמריקאית. "בגד באומה, ניצל את סמכותו כדי לערב מדינה זרה בפגיעה של ההליך הבחירות הדמוקרטי".

ועדת החוקה של בית הנבחרים, תקבע כיצד ייערכו הדיון וההצבעה בבית הנבחרים. בדו"ח נכתב כי "טראמפ מראה לכולנו שהוא ימשיך להיות איום לביטחון ארצות הברית. סירובו לשתף פעולה עם החקירה הפר את מערכת האיזונים והבלמים שנקבע בחוק".

טראמפ מצידו הגיב כי מדובר ב"ציד מכשפות".

ועדת המשפט פרסמה את שני סעיפי האישום נגד טראמפ. הראשון הוא ניצול סמכות של טראמפ לגרום לאוקראינה לפתוח בחקירה נגד יריבו הפוליטי הדמוקרטי ג'ו ביידן, והשני, הוא שיבוש הליכים, בגין סירובו של הנשיא טראמפ לשתף פעולה עם החקירה שניהל בית הנבחרים כנגד הנשיא.

יצוין כי בבית הנבחרים, יש כעת רוב דמוקרטי שיצביע בעד הדחתו של טראמפ, אולם בהמשך צפוי הסנאט, עם רוב רפובליקני לזכות את הנשיא ולסגור את הליך ההדחה נגדו סופית.

בתוך כך, סקר חדש שפרסמו רשת ABC והעיתון 'וושינגטון פוסט', 49% מהאמריקנים תומכים בהדחתו של טראמפ, לעומת 46% שמתנגדים להדחה.

הקונגרס של ארצות הברית דונלד טראמפ הדחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד